bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رییس اداره پایش تحویل شرکت بورس کالای ایران از دریافت خسارت ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی از خودروسازان به دلیل تاخیر در تحویل خودرو‌های بورسی خبر داد.

پرداخت خسارت ۴ میلیارد تومانی خودروسازان برای تاخیر در تحویل خودرو‌های بورسی

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «زهرا حسین زاده» رییس اداره پایش تحویل شرکت بورس کالای ایران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند پرداخت خسارت دیرکرد تحویل خودرو‌های بورسی از سوی خودروسازان اظهار کرد: این امر پس از ارائه درخواست خریداران، رسیدگی به تقاضای آن‌ها و سپس محاسبه میزان دیرکرد زمان تحویل صورت می‌گیرد؛ پس از انجام این موارد، خسارت تعیین شده از طریق کارگزاران خریدار به مشتریان پرداخت می‌شود که این رویه شفاف از مزایای مکانیسم بورس کالا به شمار می‌رود.


رییس اداره پایش تحویل شرکت بورس کالای ایران افزود: خریدارانی که طی ماه‌های گذشته اقدام به خرید خودرو از بورس کالای ایران کرده‌اند، اما با تاخیر در تحویل خودرو از سوی خودروسازان مواجه شده اند، تاکنون ۴۳ میلیارد ریال (۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان) خسارت تاخیر در تحویل خودرو را دریافت کرده‌اند.


وی ادامه داد: از میزان درخواست‌هایی که برای اخذ خسارت تاخیر در تحویل خودرو به مدیریت تسویه و پایاپای بورس کالای ایران رسیده است، تاکنون برای تعداد ۲۴۰ درخواست، صورتجلسه صادر شده و همان طور که ذکر شد، مبلغ ۴۳ میلیارد ریال به متقاضیان دریافت خسارت از طریق کارگزار خریدار پرداخت شده است.


حسین زاده عنوان کرد: خریداران خودرو‌های بورسی باید این نکته را مد نظر داشته باشند در صورت عدم تحویل خودرو در سررسید مشخص شده، حداکثر تا ۳۰ روز تقویمی از تاریخ سررسید، می‌توانند نسبت به درخواست خسارت از طریق کارگزار خریدار اقدام نمایند. در صورت عدم ارائه درخواست فوق در موعد ذکر شده، درخواست‌ها از طریق کمیته سازش کانون کارگزاران قابل پیگیری است، بنابراین باید هر مشتری خودروی بورسی درخواست مکتوب خود را در موعد فوق به کارگزار خریدار ارائه کند.


رییس اداره پایش تحویل شرکت بورس کالای ایران در پایان گفت: میزان محاسبه خسارت تاخیر در تحویل خودرو، روزانه ۰/۲۵ درصد ارزش قرارداد است که با توجه به سلف بودن قرارداد خودرو و با عنایت به ماده ۱۹ دستورالعمل تسویه و پایاپای بورس کالای ایران، مهلت مجاز تحویل خودرو پس از ۱۵ روز از سررسید تحویل خودرو بوده و پس از آن محاسبه و به خریدارانی که فرم درخواست تحویل با تاخیر را در موعد مقرر تکمیل کرده باشند، پرداخت می‌شود.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: