bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
دبیر انجمن خودروسازان ضمن انتقاد از تعلل شورای رقابت در اعلام قیمت جدید خودروسازان، گفت: علی‌رغم محاسبه صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ خودروسازان که در پایان تیر ماه امسال منتشر شده است، این شورا از اعلام قیمت‌های جدید امتناع می‌کند و مثل یک اختاپوس بر سر صنعت خودرو افتاده است.

تعلل دوباره در اعلام قیمت جدید خودرو‌ها/ شورای رقابت مثل اختاپوس روی صنعت خودرو افتاده است

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «احمد نعمت بخش» دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با بازارنیوز از ارسال قیمت‌های جدید انواع خودرو‌ به شورای رقابت خبر داد و پیرامون آن اظهار کرد: قرار بر این بود که هر سه ماه یکبار این شورا بر اساس تغییرات ایجاد شده در نرخ مواد اولیه، قیمت‌های کارخانه‌ای جدیدی را برای خودروسازان اعلام کنند، اما اکنون بالغ بر یک هفته از محاسبه نرخ‌های جدید توسط سازمان حمایت و ارسال آن به شورای رقابت می‌گذرد، اما این شورا هنوز آن را اعلام نکرده است.


دبیر انجمن خودروسازان افزود: تاکنون صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ خودروسازان که در پایان تیر ماه امسال انتشار یافت، توسط سازمان حمایت بررسی شده و به دلیل افزایش هزینه‌های تولیدی، باید قیمت‌های جدیدی برای خودرو‌ها اعلام شود، اما با این حال شورای رقابت از اعلام آن امتناع می‌کند.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودروسازان این گلایه را شورای رقابت دارند که چرا قیمت‌های جدید را اعلام نمی‌کند تا بتوانند بر اساس خودرو‌های خود را تحویل مشتریان داده تا مانع از افزایش زیان خود شوند. دود کوتاهی در اعلام قیمت‌های جدید فقط به چشم خودروسازان و سهامداران آن‌ها می‌رود.


نعمت بخش تاکید کرد: شورای رقابت که مانند اختاپوس روی صنعت خودرو افتاده و آن را انحصاری تشخیص داده، یا خودروسازان را در تعیین نرخ خودرو‌ها آزاد بگذارد، یا اینکه تکلیف این صنعت را روشن کند. اکنون بیش از یک هفته از ارسال قیمت‌های جدید محصولات ایران خودرو و سایپا به شورای رقابت می‌گذرد، اما این با این حال نسبت به این موضوع همچنان بی‌توجه است.


دبیر انجمن خودروسازان همچنین درباره نامه اخیر معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت درباره محل ارز خودروسازان هم گفت: خودروسازان همچنان در خصوص تامین نیاز ارزی خود، همان مشکلات سابق را دارند. طی این نامه، ارز نیمایی فقط به خودروسازانی تعلق می‌گیرد که ساخت داخل آن‌ها بالای ۵۰ درصد است.


وی در پایان تاکید کرد: ارز مونتاژکاران همچنان از محل ارز حاصل از صادرات باید تامین شود.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: