bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تشریح آخرین وضعیت واگذاری سهام خودروسازان به بخش خصوصی، گفت: وزیر صمت خود را هنوز در وزارت صمت پیدا نکرده و موضع مشخصی درباره واگذاری خودروسازان ندارد.

سکوت وزیرصمت درباره خصوصی‌سازی صعنعت خودرو / علی‌آبادی هنوز موضع مشخصی درباره واگذاری خودروسازان ندارد+ فیلم

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی جدی» نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  پیرامون آخرین وضعیت واگذاری سهام دو خودروساز بزرگ کشور به بخش خصوصی و نظر وزیر جدید صمت درباره این مسئله به بازارنیوز گفت: واگذاری خودروسازان در زمان فاطمی امین، وزیر سابق صمت تا مراحل خوبی پیش رفت و در آن زمان سهام شرکت سایپا هم یک الی دو مرحله به مزایده گذاشته شد، اما در طول این مراحل ابتدا تعداد خریداران کم و یا اینکه یک یا دو شرکت بوده، روند خودروسازان متوقف شد.


نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: زمانی که مجلس بحث واگذاری سهام خودروسازان را به دولت مطرح و الزام کرد، وزیر سابق صمت همه امور مربوط به این کار اعم از حسابرسی صورت مالی ایران‌خودرو و سایپا را انجام داد و آن‌ها آماده برای واگذاری شد. در آن زمان پیرامون مدل واگذاری این خودروسازان مسائلی پیش آمد و در همان برهه زمانی شرط بر آن شد که سهام ایران‌خودرو و سایپا به شرکتی واگذاری شود که اهلیت لازم در صنعت خودرو را داشته باشد تا بتواند آن‌ها را تقویت کند.


وی تصریح کرد: معتقدم که صنعت خودروی کشور باید به طور کامل در اختیار بخش خصوصی باشد و در این میان این دولت است که می‌تواند با استفاده از برخی سیاست‌ها از جمله واردات، اقدامات تنظیم‌گری‌ لازم را برای این حوزه به مرحله اجرا در بیاورد.


جدی همچنین درباره نظر علی آبادی درباره واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی گفت: در حال حاضر او هنوز خود را در وزارت صمت پیدا نکرده تا بتواند درباره واگذاری صنعت خودرو نظر بدهد، اما با این حال بهتر است این مسئله از سمت وزیر صمت هم پیگیری شود.


مشروح گفته‌های جدی را کلیپ زیر مشاهده کنید:

 


 

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: