bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی تهران در تشریح ویژگی‌های سامانه مودیان، افزایش شفافیت اقتصادی و همچنین کاهش فساد مالی را به عنوان دو مزیت راه‌اندازی کامل این سامانه عنوان کرد.

افزایش شفافیت اقتصادی و کاهش فساد مالی دو مزیت مهم راه‌اندازی کامل سامانه مودیان

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«فریال مستوفی»رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی تهران در خصوص مزیت‌های راه اندازی کامل سامانه مودیان به بازارنیوز گفت: استفاده از سامانه‌های اطلاعاتی هوشمندی مثل  سامانه‌ی مودیان این امکان را برای افراد ایجاد می‌کند که مالیات تکلیفی خود را براساس واقعیت‌های مالی و درآمدی حقیقی خود محاسبه و پرداخت کنند.


رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: استفاده از اطلاعات سامانه مودیان به سیاست گذاران اقتصادی کشور این امکان را می‌دهد تا سیاست‌های مالیاتی را بر اساس داده‌های دقیق و متقن پایه‌ریزی کنند. بهره‌برداری از این اطلاعات می‌تواند به توسعه اقتصادی، مدیریت منابع و همچنین بهبود عملکرد ساختار اقتصادی کشور شود. 


وی گفت: سامانه مودیان مزیت‌های فراوانی دارد. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به افزایش شفافیت اقتصادی و همچنین کاهش فساد اشاره کرد. این سامانه می‌تواند به عنوان یک ابزار کارامد برای افزایش شفافیت در فعالیت‌های تجاری و اقتصادی به خوبی عمل کند. با دسترسی عموم به اطلاعات در مورد جریان کالا و خدمات، احتمال فساد و فرصت‌های سوء استفاده کاهش می‌یابد و رشد اقتصادی پایدارتر و عادلانه‌تر می‌شود.


مستوفی متذکر شد: ارائه آمار دقیق و قابل اعتماد از دیگر مزیت‌های سامانه مودیان محسوب می‌شود. این سامانه می‌تواند به وزارت اقتصاد کمک کند تا آمار دقیق و قابل اعتماد در مورد وضعیت اقتصادی و تجاری کشور داشته باشد.


رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری خارجی اتاق بازرگانی تهران  در پایان تصریح کرد: ایجاد زمینه‌های لازم برای رشد صنایع و کسب و کار‌ها هم از دیگر مزیت‌های سامانه مذکور است. با راه اندازی کامل سامانه مودیان و رفع مشکلات مربوطه، زمینه‌ای برای رشد صنایع و کسب و کار‌ها فراهم می‌شود. این سامانه می‌تواند به شرکت‌ها در بهبود فرآیند‌های تولید و توزیع کمک کند و اطلاعاتی را در راستای تجزیه و تحلیل‌های دقیق در مورد بازار و تقاضا ارائه دهد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: