bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پیش بینی بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای ترمیم حقوق بازنشستگان گفت: افزایش حقوق ۱۰ درصدی در سال آینده اعلام شده است و تصور می کنم برای حداقلی بگیران بازنشسته کشوری همانند امسال ۲۰ درصد افزایش حقوق داشته باشیم.
بازار نیوز -  علی ربیعی در حاشیه مراسم قرعه کشی وام ضروری بازنشستگان کشوری با اشاره به پیش بینی بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای ترمیم حقوق بازنشستگان اظهار کرد: امسال نیز به حقوق بازنشستگان به صورت پلکانی از ۱۲ تا ۲۰ درصد افزوده شد.
وی افزود: افزایش حقوق ۱۰ درصدی در سال آینده اعلام شده است و تصور می کنم ما برای حداقلی بگیران همانند امسال ۲۰ درصد افزایش حقوق داشته باشیم. پیش بینی ما بازنشسته شدن ۴۰ هزار نفر بود در حالی که امسال ۵۶ هزار نفر بازنشسته شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فراهم شدن امکان خرید سهام شرکت بیمه ملت از سوی بازنشستگان کشوری اشاره کرد و گفت: بازنشستگان در سود سهام این شرکت سهیم می‌شوند و هزینه خرید سهام به صورت وام قرض الحسنه اعطاء و ماهانه از حقوقشان کسر می شود. امیدواریم بازنشسستگان در سود سایر شرکتهای خوب و پربازده ما سهیم شوند.
ربیعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این امکان برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز فراهم خواهد شد یا خیر؟ گفت: در حال بررسی چند بنگاه اقتصادی برای این امر هستیم.
وی در ادامه به اعلام جزئیات غربالگری آلزایمر پرداخت و اظهار کرد: برای  کودکان  غربالگری شنوایی و بینایی انجام می شود و غربالگری ژنتیک را نیز در برنامه ششم گنجاندیم و برای سالمندان غربالگری آلزایمر را در دستورکار قرار دادیم. آلزایمر در حال تبدیل به یکی از بیماری های رایج است و یک خانواده را فلج می کند. غربالگری آلزایمر به صورت آزمایشی از یکی دو مرکز در تهران شروع شده است و سازمان بهزیستی مکلف شده به همراه صندوق بازنشستگی کشوری این برنامه را پیش ببرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بتدریج در سال ۹۶ پوشش بیشتری خواهیم داد تا از طریق نظام ارجاع افراد پرخطر و در معرض را که شناسایی می شوند وارد پروسه درمان کنیم.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
سلام خدمت مسئولین محترم که درحال تصویب لایحه بودجه سال 1396وتصویب برنامه ششم توسعه میباشند حقیقتا خودم که یک بازنشسته سال 91میباشم به هیچ وجهی قانع نمیشوم که این افزایش پلکانی چه هدفی را دنبال میکند ایا فقط این شکاف دریافتی بین دریافتی حداقل ویک ونیم میلیون دریافتی درماه است پس بین دریافتی ما با همکاران خودم که سه سال بعد ازمن بازنشسته شده اند که دریافتی حدود دو برابر دریافتی من میگرند هیچ شکاف وفرقی ندارد شما را بخدا قسم میدهم که فکری هم به حال امثال ما بکنید یا شاید فکر میکنید که زندگی ما با تورمی که قبل از سال 91بوده باید با همان تورم اداره شود حال خودتان هم دانا ترازما هستید هم بهتر ازما با تورم اشنا ید واقعا تصمیمی بگیرید که درپیش گاه خداوند بتوانید جوابگو باشید چون نه سال گذشته خودم را درهیچکدام از پله های این روش پلکانی دیدم ونه امید دارم که درسالهای اتی جایی دراین روش پلکانی داشته باشم ببایید خودتان قضاوت کنید مگر افزایش حقوق بازنشستگان زیر دونیم میلیون تومانی چقدر برای دولت محترم بار مالی دارد که هرسال چندین هزار میلیارد تومان بابت هزینه ها تحت عنوان سایر دریافتی وغیره می اید و خدا میداند در کجا هزینه میشود اما برای افرادی که مثل من هستند اعتباری کمتر از این چیزها لازم است؟ تا بتوانیم زندگی درخط فقر را داشته باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
0
0
با سلام خدمت مسئولین محترم با توجه به اینکه درسالهای 92و 93مبلغ قابل توجهی علاوه بر افزایش سالیانه به حقوق شاغلین اضافه شده است؟ اما مسئولین محترم همیشه وعده افزایش حقوق بازنشستگان را میدهند ولی زمان اجرای ان گرفتار مشکل بارمالی ان میشوند به نظر خودم که درحال حاضر دریافتی کمتر از دونیم میلیون حقوق برای بازنشستگان در حد خط فقر میباشد چندان هزینه ای برای دولت محترم نخواهد داشت چون تمامی کسانی که بین سالهای 86الی 92بازنشسته شده‌اند شاید مسئولین محترم فکر میکنند که فقط خودشان تنها زندگی میکنند وهیچ هزینه دیگری ندارند اما خلاف این است اکثرا دارای یک یا دو فرزند بیکار یا دانشجو میباشند برای صحت این قسمت بهتر است نیم نگاهی به لیست افراد تحت تکفل بازنشستگان شود تا تمام گفته هایم تایید گردد با توجه به هزینه های سرسام اور حالا برای یک لحظه هم شده خودتان را جای این قشر ضعیف وزحمتکش بگذارید ببیند چگونه باید زندگی خود را مدیریت کنید چون این افراد دیگر جایی نمیتوانند کارکنند پس چگونه باید امورات زندگی خود را اداره کنند فقط تنها خواهشی که از مسئولین محترم دارم این است که هیچ زمان وعده ندهند وبااحساسات این بازنشستگان در زمانهای مختلف بازی نکنند چون اگر ما رای میدهیم نیازی به وعده های انجام نشدنی نیستم بلکه به اتقلاب ونظام ومقام معظم رهبری وفادار بوده ووفادارباقی خواهیم ماند وهمیشه برای زدن تو دهنی به استکبار جهانی رای خودمان را خواهیم داد وگوش به فرمان رهبر فرزانه خود خواهیم بود ایا مسئولین محترم که وعده داده بودند که بندی به ماده 34برنامه ششم توسعه اضافه کرده‌اند که درسال اول اجرای برنامه ششم 50در صد به حقوق بازنشستگان لشگری وکشوری اضافه خواهد شد صحت داردیااینکه فقط یک وعده بود خودتان بهتر میدانید چه فرقی بین بازنشسته سال 91بازنشسته سال 93و94میباشد که تفاوت حقوق دوبرابری داشته باشند چون زمان افزایش حقوق سنواتی براساس نرخ تورم به بازنشسته با تفاوت سه سال بیشتر دوبرابر افزایش دارد خودتان با درنظرگرفتن خداوند یکتا قضاوت کنید ایا با افزایش پلکانی که جای ما درهیچکدام ازپله ها نیست ایا این روش پلکانی کارشناسی شده وعادلانه است مگر افزایش حقوق در سالهای 92به بعد کم بارمالی داشت اما انجام شد ولی کل بار مالی که دولت محترم بخواهد حقوق بازنشستگان کشوری را به مبلغ دونیم میلیون حقوق نزدیک کند کمتر از ده هزار میلیارد تومان نیاز دارد درحالی که هرسال در بودجه سالیانه چند برابر این مبلغ تحت عناوین سایروخارج از شمول وکمک بلاعوض وغیره هزینه میشود درکجا نمیدانم درضمن خودم با رتبه ارشد بازنشسته شدم و الان دریافتی ام 1/8میباشد دیگر حرفی برای گفتن ندارم انشاالله اجرشما با سرور وسالارشهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام باشد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: