bazarnews

کد خبر: ۱۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
در بازار خودروهای وارداتی چه خبر است
گرچه رکود باعث افت خرید و فروش در بازار خودرو شده اما افزایش نرخ ارز و ارائه مدل های 2017 باعث افزایش قیمت برخی از مدل های وارداتی شده مثل هیوندای سانتافه، تویوتا پریوس، لکسس ان ایکس و کیا اوپتیما شده است.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز، با اینکه اوضاع خرید و فروش در بازار خودرو چندان گرم نیست و عمده خریداران فعلا تصمیمی برای ورود به بازار و خرید اتومبیل ندارند اما گشت و گذاری در بازار خودروهای داخلی و خارجی نشان می دهد افزایش قیمت برخی از مدل های داخلی و خارجی چشمگیر بوده است. 

برای نمونه فول هاچ بک آی بیست ساخت شرکت هیوندای با افزایشی چهار میلیونی در قیمت نمونه های صفر، هم اکنون در بازار 92 میلیون تومان معامله می شود. سدان کوچک اکسنت مدل 2016 نیز توسط نمایندگی هیوندای گران شده و با سه میلیون تومان افزایش 108 میلیون تومان معامله می شود. 

در این بین مدل کاملا جدید الانترا که نسل ششم این سدان پرفروش است با افزایشی چهار میلیونی نسبت به نمونه قبلی 2016، هم اکنون روی عدد 140 میلیون تومان ثابت مانده است. مدل 2017 سانتافه دی ام نیز که به سامانه اتوپارک مجهز شده با هفت میلیون افزایش، قیمتش به 236 میلیون تومان رسیده است. 

مدل های کیا نیز گرچه در تعداد کمتری با افزایش قیمت روبرو شده اند اما مدل محبوب اوپتیما سنگ تمام گذاشته و در بازار چیزی بین هفت تا 11 میلیون تومان گران شده است. کارشناسان فروش شرکت های واردکننده ریشه این گرانی را در فروش این خودرو به عنوان مدل های 2017 می دانند.

بازار همچنین به نرخ دلار و روند صعودی این ارز قدرتمند واکنش نشان داده و در یک ماه اخیر از این عامل مهم تاثیر گرفته است. سورنتو 2400 سی سی فول با پنج و سراتو با سه میلیون از دیگر خودروهای کیا هستند که با افزایش قیمت مواجه شده اند. خودروهای تویوتا نیز هم اینک با افزایش قیمت روبرو شده، این سدان هیبریدی کوچک پیشتر روی قیمت 145 میلیون خرید و فروش می شد اما با گران شدن این خودرو در نمایندگی، قیمتش در بازار هم اکنون به 149 تا 150 میلیون تومان رسیده است. 

وقتی قیمت ها پرواز می کند!


این در حالی است که هم اکنون مدل های 2017 پریوس با حذف سدان پرفروش کمری از بازار به دلیل تولید در آمریکا و ممنوعیت پلاک گذاری، با قیمت 160 میلیون تومان به فروش می رسد تا با حرکت در مسیری تصاعدی، جای کمری کم آپشن را در بازار بگیرد. 


وانت خوشنام هایلوکس نیز با یک صعود عجیب و 12 میلیون تومان رشد، قیمتش به 245 میلیون تومان رسیده، پیش از این و تا سه هفته قبل قیمت هایلوکس در کانال 230 میلیون بود. لکسس نیز که فعلا با یک مدل کراس آوور در ایران حضور دارد از رشد قیمت برخوردار شده و قیمتش در مقایسه با یک ماهه قبل با سی میلیون تومان افزایش روبرو شده که در نوع خود بی سابقه است. 

اما مدل فول تالیسمان، سدان تازه وارد رنو نیز که در اوایل ورود به دلیل تقاضای بالا با افزایش قیمت مواجه شد و روی عدد 210 میلیون تومان ایستاد، در ماه سوم ورودش به کشور با افت قیمت مواجه شده و هم اکنون در بازار 204 میلیون تومان معامله می شود.

اما در بازار خودروهای داخلی نیز تاثیرات افزایش نرخ ارز و رکود در تقاضا باعث شده تا برخی قیمت ها با تغییر و تحول مواجه شود. لیفان 820 که سدانی بزرگ است اخیرا حدود یک میلیون تومان در بازار افزایش قیمت داشته، گرچه هنوز هم خریدش به صلاح نیست و افتی سه میلیونی را به خریداران تحمیل می کند.

 مزدا 3 سدان نیز با دو میلیون افزایش قیمت، هم اکنون در بازار 5/124 میلیون تومان معامله می شود. خرید چری آریزو 5 و تیگو پنج نیز اخیرا با قیمت بیشتری ممکن شده و نمایندگی ها با افزایش 100 تا 200 هزار تومانی برای این دو مدل از خریداران دریافت می کنند. رنو کپچر مدل 2017 نیز به دلیل تقاضا در بازار از رشد قیمت چشمگیری برخوردار شده به طوری که در محدوده 125 تا 128 میلیون خرید و فروش می شود.

وقتی قیمت ها پرواز می کند!


خودروهایی هم چون دانگ فنگ اچ 30 کراس محصول ایران خودرو و ساندرو استپ وی اتومات محصول پارس خودرو نیز پس از افت و خیز های بسیار و عدم تعادل در بازار به دلیل عرضه اندک و تقاضای بالا هم اینک به ثباتی نسبی رسیده و قیمت شان روی 50 و 60 میلیون تومان ثابت مانده است. 

وقتی قیمت ها پرواز می کند!


خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: