bazarnews

کد خبر: ۱۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
با تولید هاچ بک 60 میلیونی پولو
برمبنای اخبار موثق منتشر شده از شرکت ماموت، هاچ بک متوسط پولو که یکی از پرفروش ترین هاچ بک های جهان است، نخستین محصول شرکت آلمانی فولکس واگن در ایران است که توسط شرکت ماموت مونتاژ و با قیمتی 50 تا 60 میلیونی به فروش برسد.

به گزارش خبرنگار بازار نیوز، گویا برجام بیشترین منفعت را به صنعت خودرو رسانده و پس از خبر تولید قریب الوقوع مدل کاملا جدید هیوندای آی بیست، مدل اسپرت و محبوب پولو از شرکت فولکس واگن آلمان هم قرار است به زودی راهی بازار ایران شود. شرکت صنعتی ماموت و برخی از قطعه سازان داخلی نیز مسئولیت مونتاژ و تولید این خودرو را به عهده گرفته اند و احتمالا تا پایان بهار 96 شاهد حضور سه هاچ‌بک کاملا جدید فرانسوی، آلمانی و کره ای در بازار ایران با قیمتی در محدوده 60 میلیون تومان خواهیم بود. نگاهی می اندازیم به مدل پولو که از ویژگی های جالب توجهی برخوردار است.

فولکس‌واگن پولو در طول عمر خویش همواره در سایه برادر بزرگ‌ترش یعنی گلف بوده است. اما با تغییراتی که کمپانی فولکس واگن در آخرین نسل پولو ایجاد کرده، کمی این معادله را به هم زده است.

این خودروی ارزشمند که سال 2013 در دو بازار چین و اروپا حدود دو میلیون دستگاه فروش داشته، سال گذشته میلادی با یک فیس لیفت جزئی به روز رسانی شده و به عنوان نسل پنجم فولکس واگن پولو از فروش مناسبی برخورداراست. طول، عرض و ارتفاع هاچ‌بک متوسط فولکس واگن که قرار است توسط شرکت ماموت در اطراف تهران مونتاژ شود، به ترتیب 97/3،68/1 و 45/1 متر است که باعث می شود در رده ای کاملا شبیه به پژو 208 و هیوندای آی 20 قرار گیرد.

فاصله بین دو محور این خودروی آلمانی 47/2 متر است که گرچه کمتر از 208 است اما به واسطه ارتفاع بیشتر فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. در بخش طراحی باید گفت پولو ممکن است مانند دیگر رقبا ظاهر شیک و برجسته‌ای نداشته باشد اما این همه حقیقت نیست و سادگی و پختگی طرح کلی بدنه با اندکی دقت واقعا دلنشین است.

پولو کاملا شبیه مدل بزرگتر گلف است با این تفاوت که از بدنه ای جعبه تر برخوردار بوده و ارتفاع بیشتری دارد. پولو به راستی لایق عنوان بهترین هاچ‌بک متوسط بازار اروپا است چرا که این خودرو هم کیفیتی درجه‌یک دارد، هم کم مصرف و کم استهلاک است و هم از ویژگی های یک هاچ‌بک اسپرت بهره برده است. این احساس تنها از کابین مجلل خودرو ناشی نمی‌شود، بهینه شدن و راحتی این سری در رتبه‌بندی نهایی تأثیر بسزایی داشته است.

در مقایسه با پژو 208، صندلی های جلو پولو راحت هستند و بدن را به خوبی در بر می گیرند، و دید عقب در فولکس واگن کمی بهتر است. همچنین به دلیل وجود پنجره های کوچک سوم، صندلی های عقب پولو بزرگتر و البته نرم تر هستند و زاویه بهتری نسبت به پژو دارند. البته فضای صندلی های پژو به خصوص در بخش جا زانویی بیشتر است.

شاسی پولو هم مانند سایر ساخته های فولکس قرص و محکم است و توانایی‌های خودش را به‌خوبی در سر پیچ‌ها نشان می‌دهد. هم‌چنین سر پیچ‌ها پدیده کم فرمانی به‌خوبی قابل‌کنترل است و به‌جرئت می‌توان گفت پولو یک ماشین ایمن و مطمئن برای رانندگی چه به صورت روزانه و چه به شکل اسپرت است. پولو یکی از ایمن ترین هاچ‌بک های اروپا است و در تست های موسسه اروپایی انکپ توانسته پنج ستاره کامل را بدست آورد.

به گزارش وب سایت یورو انکپ، این سوپر مینی 1035 کیلوگرمی با داشتن 6 کیسه هوا در نمونه فول و دو کیسه هوا در مدل پایه، در بخش های مختلف بدنه از ساختاری محکم برخوردار بوده و در تست تصادف از جلو و کنار عملکرد درخشانی داشته است.

فولکس واگن پولو در بازارهای اروپایی با سه موتور پایه سه سیلندر بنزینی با حجم 4/1 لیتر در سه سطح مختلف از قدرت که به ترتیب 74، 89 و 104 اسب بخار تولید می کند ارائه می شود. جالب اینکه مصرف سوخت مدل 89 اسبی تنها 4/3 لیتر است که به شدت مقرون به صرفه‌تر است.

بسته به انتخاب موتور، می توان از یک گیربکس پنج یا شش سرعته دستی و یا هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه بهره برد. مشتریان همچنین می‌توانند از تریم های مختلفی مانند رینگ و چرخ‌های 15 تا 17 اینچی و 15 رنگ مختلف برای بدنه یکی را انتخاب کنند. حس رانندگی با پولو بسیار به گلف شبیه است و دقیقاً به‌مانند برادر بزرگ‌تر در پولو هم فرمان، بسیار تیز و فرز است و بازخورد خوبی به راننده می‌دهد. گشتاور در بازهٔ گسترده‌ای از دورها در اختیار راننده قرار می‌گیرد و سبقت‌گیری در هر دور موتوری آسان است. اما صدای موتور کمی خشن به گوش می‌رسد.


پولو را می توان گزینه مناسبی برای جایگزینی فولکس گل دانست که می تواند برای بازار ایران خودرویی جذاب باشد. اگر نسخه مشابه مونتاژ شده بازار چین به ایران بیاید، می توان توقع داشت که رقابت خوبی بین این خودرویی آلمانی با ماشین های جدید مثل پژو 208، کیا پیکانتو، میتسوبیشی میراژ و تویوتا یاریس آغاز شود.

پولو در بازار کشورهای در حال توسعه با موتور 4/1 لیتری 84 اسب بخاری می تواند به نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد. چراغ های روشنایی روز، سانروف، تودروی چرم، استارت دکمه ای، شش کیسه هوا، سیستم پایداری الکتریکی، سنسور پارک عقب، کروز کنترل سفارشی و سیستم تهویه اتوماتیک از جمله امکانات پولو برای بازارهای اقتصادی به حساب می آید.

بهای این خودرو بین 46 الی 67 میلیون تومان است و در صورتی که با مدل مطابق با مونتاژ چین در ایران تولید شود، می توان قیمت پایه 50 میلیونی را برای آن پیش بینی کرد. در صورت ماندگاری قیمت پولو در این سطح، فروش این هاچ‌بک آلمانی تضمین شده است چرا که هزینه پایین، استهلاک کم و عملکرد تأثیرگذار پولو شما را مجاب به خریدش می‌کند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: