bazarnews

کد خبر: ۱۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
موسی‌الرضا ثروتی عضو ناظر حقوق و دستمزد مجلس شورای اسلامی؛
فساد به حدی سیستماتیک شده که اگر آن را از پشت تربیون مجلس نیز اعلام کنند به آن رسیدگی نمی‌شود، این موضوع نشان می‌دهد که دولت، قوه قضاییه، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات عزمی برای پیگیری موضوعات و روشن شدن قضیا ندارند.
بازار نیوز - موسی الرضا ثروتی عضو شورای حقوق و دستمزد مجلس شورای اسلامی در خصوص اختلافات ایجاد شده بین سران سه قوه گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری به تحکیم وحدت جامعه به‌ویژه مسئولان اشاره و تأکید کرده‌اند. بنابراین مدیران علی‌الخصوص سران قوا بایستی مسائل را در جلسات مشترک خود حل و فصل کنند و مباحث کوچک را به سطح جامعه نکشانند.
 
وی ادامه داد: شنیده شدن اینگونه موضوعات از پشت تریبون و رسانه‌ها نشان می‌دهد که جلسات مشترک بین سه قوه کم‌رنگ شده است. انتظار می‌رود هر دو طرف به مباحث دامن نزنند یا همدیکر را زیر سؤال نبرند، هرچند آقای روحانی قصد دارد در آستانه انتخابات لیبرال‌های جامعه را جذب کند و مباحثی مثل قضیه بابک زنجانی را به قوه قضاییه نسبت داده‌اند که منجر به واکنش رئیس قوه قضاییه مبنی بر تأمین هزینه انتخابات ایشان شد.
 
وی عنوان کرد: درعین حال رئیس قوه قضاییه و سخنگوی آن باید مباحث را شفاف‌سازی کنند. وقتی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند:” با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را پاک کرد و از جمله مهم‌ترین کارها مبارزه با فساد است” سران سه قوه باید به خودشان بیایند. به عقیده من اگر قرار باشد همانند قضیه حقوق‌های نجومی با مفاسد برخورد صورت گیرد یقیناً به‌جایی نخواهیم رسید.
 
ثروتی افزود: یکی از مشکلات اصلی جامعه ما عدم شفافیت است. برای مثال طرح نظارت بر فیش حقوقی نمایندگان در مجلس به تصویب رسید اما توسط برخی افراد با آن مخالفت شد و جای سؤال دارد که دلیل مخالفت آن‌ها چیست؟
 
وی مطرح کرد: در قانون مدیریت خدمات کشوری تبصره‌ای به نام تفاوت تطبیق حقوق وجود دارد که به موجب آن قرار بود حقوق‌های بالا و پایین بایکدیگر تطبیق داده شوند تا حقوق‌های بالا در یک ردیف قرار گیرند و هر سال از افزایش‌های سالیانه کم شود اما متأسفانه دولت دهم و یازدهم هیچکدام این موضوع را اجرایی نکردند چراکه افراد ذی‌نفوذ در دولت دهم حضور داشتند اما اشرافی‌گری در دولت یازدهم به اوج خود رسیده است و جای تأسف دارد که سخنگوی دولت برخی از این افراد ذخیره نظام می‌خواند!
 
عضو شورای حقوق و دستمزد بیان داشت: فساد به حدی سیستماتیک شده که اگر آن را از پشت تربیون مجلس نیز اعلام کنند به آن رسیدگی نمی‌شود، این موضوع نشان می‌دهد که دولت، قوه قضاییه، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات عزمی برای پیگیری موضوعات و روشن شدن قضیا ندارند. در قانون مدیریت ذکر شده که دریافت اضافه کار بدون انجام کار جرم است اما متأسفانه شاهد چنین موضوعی نیستیم و به افرادی که اضافه کاری ندارند طبق ساعات اضافه کاری حقوق پرداخت می‌شود!
 
وی در پاسخ به این سؤال که دامن زدن به چنین مباحثی باعث بدبینی مردم به نظام نمی‌شود و دشمن را امیدوارتر نمی‌کند؟ اظهار داشت: به‌جای مطرح کردن مباحث از پشت تربیون بهتر است اقدام صورت گیرد تا مردم در عمل شاهد حسن نیست سران قوا باشند. بنده به‌عنوان یک نماینده امیدی به ریشه‌کن کردن فساد در جامعه ندارم چراکه هیچکدام از سران سه قوه علی‌رغم تأکید مقام معظم رهبری به مبارزه با فساد عزم جدی ندارند. بنده در برخورد با قضیه مؤسسه میزان و شرکت پدیده برای رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد اجرای ماده ۲۳۶ کردم اما ‌به‌خاطر رابطه رئیس کمیسیون با وزیر موضوع پیگیری نشد که نشان از عمق فاجعه است.
 
موسی‌الرضا ثروتی اضافه کرد: وقتی که بدهی موقعه بانک‌ها یا صندوق ذخیره فرهنگیان از سوی رئیس جمهور وام تلقی می‌شود نه فساد؛ واقعاً جای تعجب دارد.
 
ثروتی اضافه کرد: اگر قوه قضاییه وظایف خود را به‌درستی انجام بدهد یقیناً شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود، عمل به قانون در هیچکدام از سه قوه اجرایی نمی‌شود. برای مثال در همین برنامه ششم توسعه ساعت‌ها روی مباحث آن بحث می‌شود درصورتی که ۶۰ الی ۷۰ درصد برنامه‌های قبلی هنوز به نتیجه نرسیده است، مثلاً در برنامه ششم مصوب شده بیمه سلامت به وزارت بهداشت سپرده شود در حالی که همین قانون در برنامه پنجم نیز وجود داشت اما به اجرا نرسید.
 
وی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: پاسخ دادن و پرداختن به موضوعات از طریق تریبون مشکلی را حل نخواهد کرد چراکه مردم انتظار دارند سران هر سه قوه حٌسن نیت خود را در پیگیری تخلفات و عمل به قانون به اثبات برسانند.
استادنیوز
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: