bazarnews

کد خبر: ۱۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
کشورهای گوناگون شرایط متفاوتی را فراهم می‌کنند تا افرادی مسن بتوانند زندگی سالمی را در آنجا داشته باشند. اما در بین آنها 10 کشور بر اساس شاخص‌های گوناگون بسیار مناسب هستند.

به گزارش خبرنگار بازارنیوز، بازنشستگی در کشورهای دیگر در بین مردمان دنیا جا افتاده است. به دلیل درآمد بازنشستگی پایین و هزینه‌های زندگی بالا بسیاری از مردم آمریکا به دنبال این هستند که در جایی ارزان‌تر و شاید گرم‌تر بازنشسته شوند.

به همین دلیل هر ساله سایت زندگی بین المللی Internationalliving.com بهترین مکان‌ها برای بازنشستگی را علام می‌کند. مطالعه امسال آنها بر روی 25 کشور و 10 شاخص هزینه‌های زندگی، خرید و اجاره، مزایا و تخفیف‌ها، ویزا، سرگرمی‌ها، سلامت، سبک زندگی، زیرساخت‌ها و آب و هوا انجام شد و در نهایت 10 کشور به عنوان کشورهای منتخب برگزیده شدند.


1- مکزیک

مکزیک در سال گذشته مکان سوم را داشت ولی امسال رتبه اول را توانسته است کسب کند. بیش از یک میلیون آمریکایی در مکزیک زندگی می‌کنند و از هزینه‌های پایین زندگی لذت می‌برند. نرخ پول پایین آنها سبب شده است که امسال حتی هزینه‌های زندگی پایین‌تر هم بیاید. مکزیک همچنین به مردم مسن خود کارت‌های تخفیف مناسبی می‌دهد و هزینه‌های درمان در این کشور بسیار پایین است. تنها مشکل مکزیک بالا بودن نرخ جرم است.


2- پاناما

پاناما در این لیست به رتبه دوم نزول کرده است. این کشور بنابر آمارهای سال قبل رتبه اول را داشت اما همچنان مکان فوق‌العاده‌ای برای بازنشستگی است. تخفیف مستمری و هزینه‌های پایین زندگی سبب شده آنها مکان فوق العاده‌ای را فراهم کنند تا افراد مسن‌تر زندگی راحتی داشته باشند.


3- اکوادور

بیشتر مردم می‌دانند که اکوادور بر روی خط استوا قرار گرفته است اما نمی‌دانند که به همین دلیل آب و هوای بسیار پایداری را دارد. ارتفاعات فراوان این کشور سبب شده است تا هر نوع آب و هوایی را مردم بتوانند تجربه کنند. اکوادور در آمارهای سال 2016 مکان دوم را داشت.


4- کاستاریکا

کاستاریکا را بسیاری از مردم آمریکا برای سفر انتخاب می‌کنند اما بسیاری از آنها دلایلی دارند که حاضر هستند سالیان سال در آنجا بمانند. فعالیت‌های بسیار هیجان‌انگیر و هزینه پایین اجاره به این معنی است که بازنشسته‌ها می‌توانند بدون اینکه قسمتی از نیازهای خودشان را قربانی کنند زندگی خوبی داشته باشند. مردم به راحتی می‌توانند در این کشور اجازه اقامت بگیرند و مراقبت‌های بهداشتی آنها در رتبه دوم در جهان قرار دارد.


5- کلمبیا

یک زوج با کمتر از 2000 دلار در ماه می‌توانند زندگی بسیار خوبی را در کلمبیا داشته باشند. قرار گرفتن کلمبیا در این لیست ممکن است به دلیل تاریخ مواد مخدر و کارتل‌های آن همه را غافلگیر کرده باشد اما در سال‌های اخیر نرخ جرم آنها بسیار پایین آمده و به این معنی است که می‌توان در آنجا زندگی راحتی داشت.

6- مالزی

به عنوان تنها کشور آسیایی در این لیست شرایط بسیار مناسبی را از لحاظ هزینه‌های به صرفه زندگی و کیفیت غذایی بالا فراهم کرده است. در کنار این‌ها، از لحاظ مراقبت‌های بهداشتی بالاترین رتبه را در میان تمام کشورهای این مطالعه دارد.


7- اسپانیا

اسپانیا در آمارهای سال گذشته در مکان نهم قرار داشت اما امسال توانست رتبه خودش را بهبود ببخشد. زندگی کردن در اروپا بسیار گران خواهد بود اما اگر در یک شهر کوچک زندگی کنید هزینه‌های زندی بسیار پایین خواهد آمد. این کشور از لحاظ زیرساخت‌ها در مکان اول و از نظر سرگرمی و سبک زندگی در مکان دوم قرار دارد.


8- نیکاراگوئه

تنها کلمبیا بود که از نظر هزینه‌های زندگی رتبهه بهتری از نیکاراگوئه گرفته است. در سال‌های اخیر این کشور مکان امن‌تری شده است اما همچنان مشکلاتی در زمینه نرخ جرم در آنجا وجود دارد. به علاوه اینکه دولت مستبد آنجا آزادی را در آنجا بسیار محدود می‌کند.


9- پرتقال

همسایه‌ اسپانیا مکان مناسبی را از تظر سبک زندگی، ساحل‌های زیبا و غذاهای دریایی فراهم کرده است. قیمت مسکن پایین برای یک زوج حتی اگر درآمد پایینی داشته باشند سبب شده تا آنها بتوانند قسمتی از طبقه متوسط جامعه باشند. بر اساس آمارهای جهانی پرتقال در میان کشورهای اروپایی، پایین‌ترین هزینه‌های زندگی را دارد.


10- مالت

جزیره‌های زنجیره‌ای اروپایی مالت در اقیانوس مدیترانه و بین سیسیل و شما آفریقا قرار گرفته است. آنجا به معنای واقعی یک گنج پنهان است. مردم این کشور می توانند انتظار حداقل 300 روز آفتابی را در سال داشته باشند. مالت یکی از کشورهایی که مردم سرزمین‌ها دیگر به راحتی می‌توانند با شرایط آنجا خو بگیرند، به دلیل اینکه انگلیسی یکی از دو زبان رسمی این کشور است.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: