bazarnews

کد خبر: ۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
مجلس نمایندگان کنگره آمریکا روز پنج‌شنبه به دنبال تصویب طرح منع خرید آب سنگین از ایران طرح دیگری را به بهانه برنامه موشکی و نقض حقوق بشر با هدف اعمال تحریم‌های جدید ضد ایرانی به تصویب رساند.
 بازار نیوز- به گزارش واشنگتن اگزمینر جمهوری خواهان مجلس نمایندگان کنگره در میان مخالفت دموکرات‌ها طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را با نام طرح مسئولیت‌پذیری ایران با 246 رای موافق در برابر 179 رای مخالف به تصویب رساندند. تنها 8 نماینده دموکرات به این طرح رای مخالف دادند.

بنا بر این گزارش جمهوری خواهان کنگره همچنین قصد دارند یک طرح دیگر را برای ممنوعیت دسترسی ایران به نظام بانکی آمریکا به تصویب برسانند.

این در حالی است که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا همواره تاکید کرده است که هرگونه طرحی را که باعث اختلال در روند اجرای توافق هسته‌ای برجام شود وتو خواهد کرد. پس از تصویب این طرح دموکرات‌ها ارائه مستقیم آن به صحن علنی مجلس را مورد انتقاد قرار دادند و اعلام کردند که این طرح بدون اینکه روند متداول بررسی در کمیته روابط خارجی را بگذراند مورد رای‌گیری قرار گرفته است.

الیوت انگل نماینده دموکرات نیویورک و عضو ارشد این کمیته ضمن انتقاد از نحوه ارائه این طرح به صحن علنی مجلس گفت: این طرح آمریکا را مجبور خواهد کرد تا تعهدات خود در برجام را زیرپای بگذارد اما اد رویس نماینده جمهوری خواه و رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در طول رای‌گیری ادعا کرد هدف این طرح آن است که رییس جمهور هشیار باشد و به حمایت مداوم ایران از تروریسم و برنامه موشکی و نقض حقوق بشر در این کشور پاسخ دهد.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: