bazarnews

کد خبر: ۱۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
در سال 1977 دولت امریکا به فدرال رزرو هدفی ساده را اعلام کرد. جانت یلن، رئیس فعلی فدرال رزرو، فکر می کند امریکا به نرخ4.7٪ بیکاری بسیار نزدیک است که نسبت به استانداردهای تاریخی بسیار پایین می باشد.
بازار نیوز - شرکت  ها همچنان به استخدام  میان سال های  آمریکایی می پردازند که69٪   آنها دارای کار می باشند و به نظر می رسد کمتر  تمام وقت هستند. اکثر دولت  ها و یا بانک های مرکزی  آنها راهنمای اشتغال تمام وقت تنظیم می کنند. اما  اشتغال تمام وقت  دقیقا به  چه معناست؟

خانم یلن یک تعریف خاص از اشتغال  تمام وقت  در ذهن خود دارد  که بر اساس تجربه اقتصادی از نیم قرن گذشته شکل گرفته است. اقتصاد دانان کلان، پنداشته اند که  تنهادولت می تواند نرخ بیکاری  را پایین آورد. رساندن  نرخ بیکاری به  پاین تر از  «نرخ طبیعی»، سریع  همراه با قیمت ها افزایش خواهد یافت. در نرخ طبیعی، تمام کارگران  که به راحتی می توانند  کار پیدا کنند و یا مفید هستند استخدام  می شوند و یا استخدام های جدید تنها می توانند   افرادی را  از مشاغل دیگر با ارائه دستمزد بالاتر  جذب کنند.

بانک های مرکزی حدس  می زند که نرخ طبیعی و سرعت بیکاری "بیش از حد پایین" جرقه ای برای تورم بوده و  نکته ی جالب این است  که وقتی  بازار کار  تنگ است، بازار می تواند بدون افزایش قیمت باشد. نرخ طبیعی  بیکاری عمدتا بستگی به آنچه دارد که اقتصاددانان  "بیکاری اصطکاکی" می نامند و هنگامی رخ می دهد که مردم از یک کار  به  کاردیگری  نقل مکان می کنند و یا زمانی که آنها  به عنوان نیروی کار  وارد می شوند(پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، برای مثال  و یا بازگشت از مرخصی). موانع سوئیچینگ کار، صدور مجوز شغلی، افزایش اصطکاک و فشارنرخ طبیعی  هستند. عوامل دیگر گریس چرخ دنده ها است. نرخ طبیعی کمتر از 1990s ممکن است به لطف استخدام کارآمد تر در فناوری اطلاعات بوده است. ظهور "اقتصاد فرفره" در  کار نیز ممکن است نرخ طبیعی  را پایین آورد.
اکونومیست
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: