bazarnews

کد خبر: ۱۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
قانونی که مصوب شد؛
همانطور که رئیس مجلس از قانون افزایش حقوق نیازمندان حمایت کرد، نمایندگان نیز برای اجرای این قانون در میدان هستند.
بازار نیوز - چراکه قرار است با عملیاتی شدن این قانون به قانونی عمل کنیم که خودمان در دوره‌های قبل تصویب کردیم؛ یعنی هدفمندی یارانه‌ها. طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها از همان ابتدا مصوب شد که از محل اعتبار یارانه‌های اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه بهره‌‌مند شود. 

اما متأسفانه نه در دولت قبل و نه در دولت حاضر این قانون اجرایی نشد. در وضعیت فعلی به‌جای نیازمندان جامعه، همه مردم مشمول دریافت یارانه‌ها شدند. اما خوشبختانه این اواخر در مجلس اتفاق مبارکی رخ داد که امید است این‌بار واقعا هدفمند شود.

قانون افزایش حقوق نیازمندان جامعه با حذف یارانه‌های افراد پردرآمد مصوب شده و به تصویب شورای نگهبان خواهد رسید. اکنون نیز در بودجه 96بحثش هست که این رقم اعتبار این قانون را تعیین کنیم. 

مجلس به اجرایی‌شدن هر‌چه سریع‌تراین قانون اصرار دارد و دولت هم تا به حال همراه بوده است.امروز روز موعود است و در صحن علنی عدد و رقم مربوط به اعتبار این قانون قطعی خواهد شد. طبق ماده94 این قانون حذف یارانه اقشار پردرآمد در قالب بودجه سنواتی و در ردیف خاص قرار گرفته است. این به‌معنای ضربتی و 2 فوریتی بودن قطعیت در پرداخت بودجه این قانون است که باید از 1/1/96 عملیاتی شود.
همشهری

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: