bazarnews

کد خبر: ۱۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کیل ماگنه بوندویک نخست وزیر سابق نروژ به دلیل یفر به ایران در سال 2014 در فرودگاه آمریکا تحت بازجویی قرار گرفت
بازار نیوز -  گزارش شبکه ای بی سی، کیل ماگنه بوندویک (Kjell Magne Bondevik ) روز سه شنبه از اروپا وارد فرودگاه دولس شد اما به علت این که ماموران گمرکی مهر سفر به ایران را در گذرنامه اش دیدند، اجازه ندادند از فرودگاه خارج شود و به مدت یک ساعت از او بازجویی کردند.
وی به ای بی سی گفت که عصر سه شنبه پس از آنکه هواپیمای وی در فرودگاه بر زمین نشست، ماموران گمرک گذرنامه وی را بررسی کردند و به دلیل سفر سال 2014 وی به ایران از خروج وی جلوگیری کردند.

بوندویک گفت که در گذرنامه او مشخص بود که وی نخست وزیر پیشین نروژ (یکی از متحدان آمریکا) بود. او به این کشور آمده بود تا در مراسم صبحانه عبادی ملی آمریکا که روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور آمریکا و بسیاری از رهبران مذهبی آن کشور برگزار شد شرکت کند.
بوندویک گفت: با دیدن گذرنامه دیپلماتیک من باید متوجه می شدند که نخست وزیر پیشین نروژ بودم و مشکل و تهدیدی برای آمریکا ایجاد نمی کنم. آنان باید اجازه می دادند که بی معطلی از فرودگاه خارج شوم. اما این کار را نکردند.

این دیپلمات ارشد نروژی 40 دقیقه در اتاقی به همراه مسافرانی از آفریقا و خاورمیانه منتظر ماند و 20 دقیقه نیز پاسخگوی سوال هایی پیرامون سفر 3 سال پیش خود به ایران بود.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: