bazarnews

کد خبر: ۱۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
تهدیدهای کره شمالی علیه آمریکا و همسایگانش ، وارد فاز جدیدی شده است.هر چند بسیاری از ناظران سیاسی ، این تهدیدها را جدی نمی گیرند و معتقدند که رهبر جوان کره شمالی ، هرگز با آمریکا سرشاخ نمی شود ، ولی در عین حال ، تمهیدات امنیتی برای مقابله با هر خطری ، از سوی جبهه مقابل کره شمالی در حال انجام است.
بازار نیوز - بی گمان کره شمالی ، قادر است هم پیمانان منطقه ای آمریکا ، یعنی کره جنوبی و ژاپن را به سادگی هدف حملات خود قرار دهد و اقتصاد جهانی را دچار چالشی جدی کند. 
پایگاه های آمریکایی در منطقه نیز ، در تیر رس موشک های شمالی ها هستند اما بخش اعظم آمریکا ، مصونیت دارد و تنها غرب آلاسکا ، در تیر رس دوربردترین موشک کره شمالی است: تائپودونگ ۲ با برد ۶ هزار کیلومتر. 

آلاسکا ، تا سال ۱۸۶۷ متعلق به روسیه بود اما در آن سال ، آمریکا با پرداخت مبلغ ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار ، این منطقه را خریداری و به خاک خود منضم کرد. مساحت آلاسکا ، کمی بیشتر از مساحت ایران است. 

به جز آلاسکا ، هیچ بخش دیگری از آمریکا در تیر رس موشک های کره شمالی قرار ندارند. به عنوان مثال کره شمالی ، برای هدف قرار دادن واشنگتن ، به موشکی با برد ۱۰۷۰۰ کیلومتر نیاز دارد که البته چنین موشکی در اختیار ندارد هر چند که بلوف هایی در این زمینه وجود دارد. 

عمده ترین موشک های دوربرد کره شمالی عبارتند از: 
نودونگ: ۱۰۰۰ کیلومتر 
تائپودونگ:۲۲۰۰ کیلومتر 
موسودان:۴۰۰۰ کیلومتر 
تائپودونگ ۲: ۶۰۰۰ کیلومتر 

این موشک آخری ، اگر به سمت ایران شلیک شود ، می تواند شمال تا جنوب ایران و شهرهایی مانند تهران مشهد ، چناران ، سرخس و تربت حیدریه را در آخرین نفس هایش مورد هدف قرار دهد. 
برد موشک های کره شمالی تا کدام شهرهای دنیاست؟



برد موشک های کره شمالی تا کدام شهرهای دنیاست؟
آزمایشات موشکی کره شمالی طی 10 سال اخیر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: