bazarnews

کد خبر: ۱۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰
به نوشته پایگاه «بلومبرگ»، در این نظرسنجی موسسه گالوپ از هزار شهروند ساکن 66 کشور سئوال کرد که در صورت حمله به کشور خود تمایل به اتحاد با کدام کشور را دارند.
آخرین نظر سنجی موسسه «گالوپ» که بین ماه‌‌های اکتبر تا دسامبر 2016 انجام و نتایج آن به تازگی منتشر شده است، نشان داد که مردم چهار کشور عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و برخی دیگر از کشورها از جمله ایران و چین برای دفاع از خود در صورت بروز تهدید بر روسیه بیشتر از آمریکا حساب باز می‌کنند.

 به نوشته پایگاه «بلومبرگ»، در این نظرسنجی موسسه گالوپ از هزار شهروند ساکن 66 کشور سئوال کرد که در صورت حمله به کشور خود تمایل به اتحاد با کدام کشور را دارند.

بر این اساس، در حالی‌ که اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی آمریکا را همچنان اولویت قدرت نظامی و گزینه نخست خود بر می‌شمارند، اما اهالی کشورهای یونان، ترکیه، بلغارستان و اسلونی که همگی از اعضای ناتو هستند، اعلام کردند در صورت تهدید شدن، روسیه را برای دفاع از خود بر می‌گزینند.

اهالی کشورهایی دیگر چون ایران، چین و صربستان نیز حمایت روسیه از خود را نسبت به آمریکا ترجیح می‌دهند. روس‌ها نیز کشور چین را به عنوان متحد اصلی برگزیده‌اند در حالی‌ که آمریکایی‌ها روی انگلیس حساب باز کرده‌اند.

اهالی عراق، بوسنی و اوکراین با اختلاف‌های عمیق سیاسی، مذهبی و قومیتی نیز تقریبا به طور مساوی به روسیه و آمریکا نظر دارند.

به نوشته بلومبرگ، در بین کشورهای اروپایی 29 درصد اهالی سوئد برای دفاع از خود چشم به انگلیس دوخته و سی درصد نیز نظر مثبت به آمریکا دارند.

«کنانکو استویچکوف» معاون موسسه گالوپ در این زمینه به بلومبرگ گفت: «تعجبی ندارد که روس‌ها و چینی‌ها همدیگر را برگزینند. اما این موردی جدید است و مسئله مهمی را به ما مبنی بر این نشان می‌دهد ‌که سیاست آمریکا در بیست سال گذشته موجب مسلح سازی چین از سوی روسیه‌ای شده که اساسا این کشور بخشی از اروپا است.»

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: