bazarnews

کد خبر: ۱۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
رئیس جمهور امروز در سخنرانی خود در نخستین مجمع ملی سلامت گفت وقتی گوشت گران می شود سرخط اصلی خبرگزاری ها قرار می گیرد ولی وقتی ارزان می شود اصلا به آن پرداخته نمی شود.باید ارزانی ها را هم به مردم بگویید.
بازار نیوز - رئیس جمهور با اشاره به عواملی که موجب سلامت انسان می شود، گفت: مسکن یکی از عوامل تامین کننده سلامت انسان است. مسکن به معنی مکان سکونت و آرامش است.

حجت الاسلام حسن روحانی در نخستین مجمع ملی سلامت با گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: فاطمه اطهر همواره خیر کثیر برای جامعه بشری و به ویژه برای ما مسلمانان بوده، هست و خواهد بود. او کوثر است، سرچشمه همه نیکی ها و برکت ها و ما باید از این سرچشمه  آب زلال برای تعالی زندگی خود بهره بگیریم.

وی با اشاره به اهمیت مقوله سلامت گفت: سلامت فرای درمان مهمتر و مقدم تر بر آن است. سلامت ارگان خاص، جایگاه خاص و نهاد خاصی نداشته و به قشر خاصی هم تعلق ندارد.

رئیس جمهور ادامه داد: بیمارستان ها، کلینیک ها و مطب ها مکان هایی است که درمان در آنجا صورت می گیرد البته عده ای هم خود درمانی می کنند اما درمان صحیح در این مکان های خاص انجام می شود.

وی با اشاره به عواملی که در سلامت انسان تاثیرگذارند، گفت: مسکن، عامل سلامت انسان است؛ مسکن یعنی محل سکونت یعنی محل آرامش، هر مشکلی که بیرون از خانه داریم وقتی قدم به قدم به خانه نزدیک می شویم قلب مان آرام می شود. سلامت از مسکن، غذا و هوا شروع می شود.

روحانی افزود: اگر خانم ما یا خواهران ما در خیابان و پیاده رو راه بروند و آزار کلامی ببینند این حرف در ذهن آنها اثر می گذارد و باعث می شود سلامت آنها از بین برود.

وی عنوان کرد: برخی ها گاز ماشین شان به بوق وصل است و مدام بوق می زنند اینها سلامت انسان را از بین می برد.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه سلامت یک دنیای وسیع دارد گفت: اگر از تعامل مان با جهان بگوییم بعضی ها بدشان می آید، برخی فقط از تقابل خوششان می آید نمی دانم تقابل برای آنها چه چیزی دارد البته تقابل با جهان برای بعضی ها نان آورده است.

روحانی افزود: وقتی شما با جهان تعامل ندارید مجبورید از کود و سم غیراستاندارد استفاده کنید؛ اصلا عده ای از کشورها ساخته شده اند برای تحریمی ها و اگر تحریم نباشد دکان آنها برچیده می شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: دانشگاه های ما باید با دنیا در تعامل باشند و یاد بگیرند و سپس آموخته های خود را یاد دهند، زکات علم یاد دادن آن به دیگران است.

وی با بیان اینکه بعضی ها فکر می کنند هر چه دروازه کشور و قفل هایش بیشتر است امنیت و سلامت بیشتر است خاطرنشان کرد: اساتید ما می توانند در رفت و آمد باشند و تحقیقات خود را بیشتر کرده تا علم شان بیشتر شود؛ یک تحقیق کوچک وقتی در مسیر خود قرار گرفته و تبدیل به یک دارو یا واکسن می شود تا چه مقدار از بیماری ها پیشگیری می کند.

روحانی گفت: من نمی خواهم به سال های قبل  و سال ۹۲ برگردم چون آن زمان آمارها خیلی مشعشع بود؛ برخی ناراحت می شوند و می گویند به دولت قبل چه کار دارید کار خودتان را انجام دهید.

وی افزود: آن وقت که دولت قبل بود می خواستیم انتقاد کنیم می گفتند نکنید دولت تضعیف می شود الان می خواهیم انتقاد کنیم می گویند به آن دولت چه کار دارید.

رئیس جمهور ادامه داد: آن زمان را در نظر بگیرید البته برخی آلزایمر سیاسی دارند یادشان می روند که آن وقت وضع دارو، قیمت دارو و تجهیزات پزشکی چگونه بود.

روحانی با اشاره به اینکه به جای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گفتیم وزیر سلامت عنوان کرد: من از وزیر سوال کردم که از آغاز دولت یازدهم تا امروز داروهای خارجی و وارداتی ما گران شده یا ارزان گفت حداقل ۲۰ درصد داروهای خارجی و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی نسبت به آغاز دولت ارزان شده است؛ خب اینها را به مردم بگویید.

وی گفت: یک جا گوشت گران می شود برنامه تلویزیونی خبر یک خود را به آن اختصاص داده و به قصابی می رود، من خودم این را دیدم اگر ارزان شود می شود خبر آخر. باید هر چیزی که ارزان می شود را هم به مردم بگویید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم از نظر سلامت و درمان وضع شان یک قدم بهتر شده است، افزود: ما به وضع مطلوب نرسیده ایم؛ گام هایی را برداشته ایم و گام های فراوان دیگری را هم باید برداریم.

وی با اشاره به اینکه باید کیفیت زندگی مردم را بالا ببریم تصریح کرد: در حقوق شهروندی که منشور آن منتشر شد از آغاز به حق حیات، کیفیت زندگی و آب سالم پرداخته شده است تا همه مردم بدانند حق شان چیست و دولت هم بداند چه وظیفه ای دارد البته منظور من از دولت تمام دستگاه ها از جمله قوه مقننه، قوه قضاییه و نیروهای مسلح است که امروز وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

روحانی ادامه داد: در مساله درمان برای آنکه بتوانیم مردم را از رنج بیماری نجات دهیم نیازمند ساخت بیمارستان، تامین تجهیزات و استخدام نیروی انسانی هستیم که اینها سرمایه می خواهد.

وی گفت: بزرگترین بودجه جاری ما تعلق به آموزش، بهداشت، امنیت، مسائل رفاه اجتماعی، بیمه ها و حقوق بازنشستگان دارد. برخی فکر می کنند بودجه جاری خیلی بد است و بودجه عمرانی خوب است البته بودجه عمرانی مهم و ضروری است اما بودجه جاری دولت به معنی این است که به مردم در بخش آموزش، بهداشت و امنیت خدمت بدهیم.

روحانی یادآور شد: تمام سرمایه لازم برای این کار را دولت نمی تواند تامین کند.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: