bazarnews

کد خبر: ۱۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
مدیرعامل راه‌آهن:
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه باید اولویت اصلی شرکت‌های مسافری ریلی، رعایت ضوابط و قوانین ایمنی باشد، گفت: سهم نیروی انسانی در سوانح ریلی بیش از دیگر بخش‌ها است.
بازار نیوز - سعید محمدزاده در چهارمین جلسه ستاد ارتقای ایمنی با اشاره به اینکه سهم نیروی انسانی در سوانح ریلی بیش از دیگر بخش‌ها است، بیان کرد: چنانچه سانحه‌ای در بخش حمل و نقل ریلی کشور رخ دهد، مسئولان ریلی موظف‌ هستند با ارائه آمار دقیق، تجزیه‌ و تحلیل مناسبی از سانحه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه از 25 اسفندماه شاهد اوج سفرهای نوروزی هستیم، باید اقدامات ضروری جهت اعزام به‌موقع مسافران در‌ شبکه ریلی کشور صورت گیرد.

محمدزاده تصریح کرد: اولویت اصلی شرکت‌های مسافری ریلی رعایت ضوابط و قوانین ایمنی است و شرکت‌ها موظف‌ هستند با برنامه‌ریزی مناسب در جهت ارتقا ایمنی‌بخش ریلی و ارائه خدمات مناسب به مسافران گام بردارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بازنگری طراحی ایستگاه‌ها و ارائه خدمات باکیفیت به مسافران، از اولویت‌های مدیران و کارکنان راه‌آهن است و همه مدیران نواحی موظف هستند اقدامات موردنیاز را در این زمینه انجام دهند.

به گفته محمدزاده‌ بهبود روش‌ها، تکمیل پروژه‌های کوتاه‌مدت و انجام اقدامات ضروری در جهت دستیابی به اهداف برنامه‌های بلندمدت سه اولویت دیگر مدیران راه‌آهن است.

مدیرعامل راه‌آهن به تهیه گزارش‌های روزانه هواشناسی و ارائه آن به مدیران کل مناطق و پیمانکاران و غیره تأکید کرد و گفت: مواردی از این‌ دست باید از قبل اطلاع‌رسانی شود.

‌بررسی ابعاد گوناگون پروژه‌های ریلی و سنجش میزان پیشرفت آن‌ها، افزایش ایمنی در برگزاری مانورهای مختلف، شناسایی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود ریلی، تجزیه‌وتحلیل آمار سال‌های گذشته و استفاده از آن‌ها در تدوین برنامه‌ها و فرآیندهای پیش رو و رعایت مقررات موجود از دیگر مواردی بود که مدیرعامل راه‌آهن در این جلسه بر انجام آن‌ها تأکید کرد.
فارس
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: