bazarnews

کد خبر: ۱۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران توسعه بازار بدهی را اقدامی در جهت پرداخت هزینه‌های دولت در سال آینده برشمرد.
بازار نیوز - حسن سلاح ورزی عصر امروز در همایش دورنمای اقتصاد ایران گفت: در کنار اقدامات ارزشمند دولت یازدهم مثل کاهش تورم، نگرانی های متعددی از جمله بیکاری، نقدینگی و بحران بانکی وجود دارد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران اظهارداشت:‌ دولت در مقابل تصمیم گیری های سختی قرار دارد اما واقعیت این است که اقتصاد کشور به دلیل تجربیات گذشته خاطره خوبی از جراحی ها ندارد.

سلاح ورزی ادامه داد: هنگامی که پژوهشگران سرمایه اجتماعی یک سازمان را بررسی می کنند، اعتماد بیرونی به آن سازمان را مورد بررسی قرار می دهند. شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی می توانند با کمک به جلب اعتماد جامعه، زیرساخت های لازم برای تقویت اقتصاد را نیز فراهم کنند.

وی ادامه داد: خواسته بخش خصوصی از دولت بهبود شرایط، فضای کسب و کار و سر و سامان دادن اوضاع مالیاتی است زیرا در این شرایط درآمدهای مالیاتی قابل تحقق نیست و تنها فشاری مضاعف بر صاحبان بنگاه ها وارد می شود. همچنین نرخ ارز از دیگر عواملی است که بارها از سوی رییس کل بانک مرکزی وعده رسیدگی داده شد که هنوز محقق نشده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: توسعه بازار بدهی عامل دیگری است که با توجه به بودجه سال ٩٦ روشی برای پرداخت هزینه های دولت خواهد بود.
پژوهشکده پولی و بانکی
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: