bazarnews

کد خبر: ۱۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
وزیر راه و شهرسازی از افزایش تقاضای سفر هوایی با متغیر شدن بلیت‌ها خبر داد و با تاکید بر این‌که ایرلاین‌ها موظفند حقوق مسافران را رعایت کنند،‌گفت:‌ آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، تقاضا برای سفر با هواپیما را افزایش داد.
بازار نیوز - عباس آخوندی با اشاره به جداسازی باند نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌ها به منظور کاهش تاخیرات نوبت‌دهی و افزایش دقت از رونمایی اقدامات عمرانی انجام شده در فرودگاه با حضور رییس جمهوری خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته حدود 49 میلیون مسافر جابجا شدهند و  در 11 ماه امسال 52 میلیون و 600 هزار نفر جابجا شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در بخش داخلی 19 درصد رشد نشان می‌دهد.
 
آخوندی با بیان اینکه میزان تقاضا در حوزه حمل و نقل هوایی نسبت به گذشته زیاد شده است، تصریح کرد: برخی از علل این افزایش تقاضا ناشی از آزادسازی قیمت بلیت‌ها بوده است. به طوری که قیمت بلیت در اوقات غیر پیک کاهش می‌یابد و در زمان پیک سفر رو به افزایش می‌رود.
 
وی خاطرنشان کرد: با این اقدام امکان استفاده از هواپیما و میزان بهره‌وری افزایش یافته است. با متغیر شدن قیمت‌های بلیت هواپیما ما شاهد فروش بلیت به قیمت 50هزار تومان در زمان اوج سفرها نیز بوده‌ایم.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مقایسه میزان جابجایی مسافر در نوروز 95 اظهار داشت: در نوروز 95 ، 3.2 میلیون نفر با هواپیما جابجا شده‌اند که نسبت به سال 94، 15 درصد رشد داشته است.
 
آخوندی با بیان این‌که پیش بینی می‌شود برای نوروز 96 حدود سه میلیون و 750 هزار نفر از طریق هواپیما جابجا شوند که این رقم در مقایسه با نوروز 95 حاکی از رشد 17 تا 19 درصدی است، گفت:  در گفت‌وگویی که با مردم در ترمینال فرودگاه مهرآباد انجام دادم متوجه شدم برخی ایرلاین‌ها همچنان در پروازها تاخیر دارند و موجب گلایه‌مندی مردم شده‌اند البته امیدوارم تعداد تاخیرها کمتر شود و ما در وزارت راه و شهرسازی نیز به تاخیرات رسیدگی می‌کنیم و ایرلاین‌هایی که با تاخیر مواجهند را مورد بازخواست قرار می‌دهیم.
 
وی تصریح کرد: مشکل تاخیر با ورود هواپیماهای جدید در حال برطرف شدن است و شرکت های هواپیمایی موظفند حقوق مسافران را رعایت کنند.
 
وی خطاب به مردم و متقاضیان استفاده از حمل و نقل عمومی بیان کرد: مردم درصورت هرگونه گلایه و شکایت به سامانه اینترنتی شهراه مراجعه کنند و انتقادات و پیشنهادات خود را در این سامانه ثبت کنند و بنده شخصا از طریق این سامانه به شکایات رسیدگی خواهم کرد.
 
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این‌که دسترسی معلولان و سالمندان در فرودگاه مهرآباد و سایر فرودگاه‌ها افزایش یافته است، افزود: ادعای ارائه بهترین خدمات را نداریم اما تلاش می‌کنیم با کمترین امکانات، بیشترین خدمات را به مردم ارائه کنیم تا مردم از سالم‌ترین نوروز بهره‌مند شوند.
 
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: