bazarnews

کد خبر: ۱۷۷۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
آیت‌الله محسن غرویان عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به احتمال زیاد این هفته روحانی دیداری با مراجع قم داشته باشد ضمن‌اینکه تقاضای روحانیون هم برای تحقق این مهم به این زمان موکول شده است البته این موضوع به طور رسمی اعلام نشده اما شواهد و قرائن گویای این مطلب است.
بازار نیوز - عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در کل فضای سیاسی قم در جهت حمایت حداکثری از آقای دکتر روحانی پیش می‌رود.
 
* تاکنون آقای رئیسی حضور خود در انتخابات را نه تایید و نه تکذیب کرده و از کاندیداهای احتمالی اصولگرایان است و این احتمالی بودن به این معنا است که به‌طور قاطع نمی‌توان جمع‌بندی کرد و باید منتظر آینده بمانیم.  
* آقای رئیسی با حکم رهبری از یک سال قبل تولیت استان قدس رضوی را برعهده دارد و طلبه ها هم بیانیه‌ای دادند که صلاح نیست حکم رهبری را کنار بگذارد چراکه علی‌القاعده باید استعفا بدهد و این در حالی است که استعفا از حکم رهبری به صلاح آقای رئیسی نیست از این جهت احتمال حضور وی در عرصه انتخابات بسیار کم است.
 
* برخی این تحلیل را دارند که تولیت آستان قدس رضوی هم سمتی همچون سایر سمت‌ها است بنابراین همان‌طور که سایر افراد از سمت‌های خود استعفا می‌دهند آقای رئیسی هم باید از سمت خود استعفا بدهد چراکه فعالیت در چند شغل به‌طور همزمان آن هم در حد آستان قدس و ریاست جمهوری حرف و حدیث‌های منفی بسیاری را به‌همراه خواهد داشت.
خبرآنلاین

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
0
استنادا به قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران مصوب ۵/۴/۱۳۶۴ (اصلاح ۲۶/۱۰/۱۳۹۱) و آئین نامه دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت مصوب ۱۳۶۴ (اصلاح ۱۳۸۴)
۱) تبصره ۲ ماده ۳۳ اشعار دارد که هیأت‌های اجرایی و نظارت موظفند در صورت اطلاع از ارتکاب هر یک از جرایم مندرج در این ماده، موضوع را برای رسیدگی به مرجع قضایی ذی صلاح اعلام نمایند و موضوع باید بلافاصله توسط دادستان حوزه مربوطه رسیدگی شود.
که این امر در خصوص روحانیون متخلف، به استناد بند ج ماده ۲ و مواد ۴، ۱۳، ۱۵ و دیگر مواد مندرج در آئین نامه دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت از وظائف دادستان ویژه روحانیت می‌باشد.
‌۲) در ماده ۳۷ همان قانون تأکید گردیده؛ كليه افرادي كه مسئوليت مستقيم در امر انتخابات رياست جمهوري به صورت اجراء و يا نظارت دارند در صورتي مي‌توانند داوطلب شوند كه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا نموده و در آن سمت شاغل نباشند.
نتیجه: از آنجا که دادستان ویژه روحانیت به استناد مفاد مندرج در آئین نامه دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت و تبصره ۲ ماده ۳۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری وظیفه رسیدگی به جرائم برشمرده در آن ماده که توسط روحانیون ارتکاب یافته را عهده‌دار می‌باشد، لذا به استناد ماده ۳۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، در صورت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نیاز به استعفای رسمی از مقام خود دارد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: