bazarnews

کد خبر: ۱۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
علی طیب نیا با اعلام اینکه زمان انجام تشریفات گمرکی صادرات در دولت یازدهم از ۷ روز به یکروز رسید، گفت: گمرک در اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی رسما به عنوان سازمان برتر انتخاب شد.
بازار نیوز - وزیر اقتصاد با اعلام افزایش ۵۰ درصدی کشفیات قاچاق در سال گذشته افزود: زمان انجام تشریفات گمرکی صادرات از ۷ روز به یکروز کاهش یافت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: گمرک در اجرای پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی مطابق با اعلام ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسما به عنوان سازمان برتر انتخاب شده و پروژه استقرار گمرک الکترونیکی که از سیاست اولویت دار وزارت اقتصاد در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی بود، به طور کامل در گمرک اجرا شده است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: طراحی و پیاده سازی سامانه جامع گمرک الکترونیک با هدف افزایش سرعت و کاهش هزینه و افزایش دقت، ایجاد دروازه مشترک گمرکی، ارتباط الکترونیک با 22 سازمان و ارائه آمار گمرک به صورت روزانه از دیگر اقدامات سازمان گمرک است.

طیب نیا گفت: نتیجه اقدامات مذکور براین اساس است که زمان ترخیص واردات از 26 روز به 4 روز کاهش یافت و زمان ترخیص صادرات از 7 روز به یکروز کاهش یافته و رتبه ایران 23 پله ارتقا یافته و همچنین در شاخص اداری فساد اقتصادی با 5 پله بهبود روبرو شده، کشفیات قاچاق در سال 95 با افزایش 50 درصدی روبرو شده و اقدامات دیگری در اینباره صورت گرفته است.

وی افزود: میزان قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار در سال 92 به حدود 15 میلیارد دلار در سال 94 و 12 تا 13 میلیارد دلار در سال 95 کاهش یافته است. در سال 93 میزان حقوق ورودی 7000 میلیارد تومان وصول شده و در سال 95 به 18 هزار میلیارد تومان وصولی رسیده در حالی که واردات کاهش یافته است.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: