bazarnews

کد خبر: ۱۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
ترامپ در کمپین‌های انتخاباتی سیاست های را پیشنهاد می داد که باعث نگرانی بسیاری از دولتمردان آمریکا شد اما پس از گذشت حدودا 100 روز از ریاست جمهوری‌ به نظر می رسد وی مقداری عقب نشینی کرده و انعطاف بسیاری نشان می‌دهد.
به گزارش خبرنگار بازار نیوز و به نقل از واشنگتن پست، با اینکه به پایان 100 روز ریاست دونالد ترامپ در کاخ سفید نرسیده‌ایم اما به نظر می‌رسد انقلاب پوپولیستی که بارها آن را وعده داده بود را کنار گذاشته است. سیاست‌های دو هفته اول وی که بسیار تند بود سبب شد ترامپ از طرف هر دو گروه جمهوری‌خواه‌ و دموکرات‌‌ زیر حمله‌های شدیدی قرار بگیرد. 

سبک مدیریت لحظه‌ای و الفاظی که استفاده می‌کند اما همچنان دست‌نخورده است. 

در سیاست خارجی ترامپ یک بار اتحاد‌های سنتی همانند ناتو را به سخره گرفته و گفته‌ بود وی به دنبال ایجاد اتحاد با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه است و قول داده بود از درگیری‌های در سوریه دوری کند. در 10 روز اخیر ترامپ ناتو را ستوده، مقابل روسیه قرار گرفته  و به بهانه وجود سلاح‌های شیمیایی دستور به حمله موشکی به روسیه را صادر کرده است.

در تجارت، ترامپ کشور چین را متهم به دست بردن در نرخ ارز کرده بود، تهدید کرده بود قرارداد نفتا را تغییر خواهد داد و پیشنهاد داده بود بانک صادرات – واردات را حذف خواهد کرد. در حال حاضر وی از تمام این برنامه‌ها کنار کشیده است. 
 
در اقتصاد، ترامپ قول داده بود که مالیات طبقات متوسط را کاهش دهد و از امنیت اجتماعی و بهداشتی آن‌ها حمایت کند. اما نسخه‌ اولیه برنامه مالیاتی وی حکایت از کاهش مالیات در بخش‌های بالای درآمدی دارد و هفته گذشته مسئول بودجه ترامپ گفت که امیدوار است رئیس‌جمهور را متقاعد کند تا به تغییرات در ساختار امنیت اجتماعی و بهداشت برگردد.

ترامپ همچنان بر روی یکی از اولویت‌های پوپولیستی خود یعنی سخت‌گیری بر مهاجران غیرقانونی آمریکا باقی مانده است. اما حتی در این قسمت  نیز سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را اتخاذ نکرده است و بسیار نرم‌تر از برنامه رامنی در انتخابات سال 2012 بود. 
لانهی چن برنامه‌ریز سیاسی رامنی در 2012 به واشنگتن‌پست می‌گوید: ترامپ خود را در مقابل تمام سیاست‌هایی که در کمپین تبلیغاتی گرفته بود اصلاح کرده است. 
اما چه اتفاقی افتاده؟ یک پاسخ به این سؤال این است که ترامپ با واقعیت مواجه شده و ناگهان فهمیده که رئیس‌جمهور موفق بودن بسیار سخت‌تر از برنده شدن در انتخابات است.

در کمپین‌های انتخاباتی مشخص بود که ترامپ بر روی سیاست‌ها و اعتقادات خود به هر قیمتی پافشاری نمی‌کند و ممکن است بر اساس اتفاقاتی که می‌افتد تغییرشان دهد. این موضوع نشان می‌دهد وی یک درک شکننده‌ای از پیچیدگی‌هایی که می‌تواند در سیاست وجود داشته باشد دارد. 

در سیاست خارجی، ترامپ با شعار " اول آمریکا" به قدرت رسید اما به‌محض اینکه وارد کاخ سفید شد دریافت پیچیدگی‌های دنیای واقعی بسیار بیش از چیزی بود که تصور می‌کرده و نمی‌توانست روابط خارجی را در نظر نگرفت. ترامپ در طول این مدت به سخنان مشاوران خود همچون ژنرال متیس و مک مستر به خوبی گوش داده است. 

در سیاست اقتصادی تعدادی از بزرگان کسب و کار را به کاخ سفید آورد، آن‌ها نیز قرار ملاقات‌هایی با رهبران تجاری آمریکا گذاشتند تا ترامپ قانع شود کنار گذاشتن بانک صادرات – واردات سیاست مناسبی نیست. 

توضیح مشخص درباره تغییرات بالا و پایین ترامپ در شخصیت وی نهفته است: ترامپ می‌خواهد پیروز شود.
 
اما آیا این بدان معنی است که ترامپ قابل پیش‌بینی می‌باشد و می‌توان خط‌مشی کلی وی را شناسایی کرد؟ خیر، تصمیمات ترامپ شدیداً به لحظه وابسته است. 

تلاش حال حاضر وی این است که در جنگ با کنگره برای تائید لایحه سلامت و اصلاحات مالیاتی به پیروزی برسد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: