bazarnews

کد خبر: ۲۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برجام یک فرصت برای ایران بوده و باید از آن بیشترین بهره‌برداری صورت گیرد.
بازار نیوز -  عزیز اکبریان در مراسم انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه ۱۰ جانبه بین‌المللی طراحی و تولید پلت‌فرم خودرو در ایران اظهار کرد: زمانی که در مجلس گذشته به برجام رای دادیم، شاید برخی دوستان به ما انتقاد کردند و برخی حرف‌ها را زدند.

وی با بیان اینکه اما ما گفتیم به هرحال رابطه با دنیا یک فرصت برای ما است، خاطرنشان کرد: بنابراین ما به جای دعوا در داخل باید از این فرصت استفاده کنیم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتفاقا نظر دشمن این است که ما در داخل مشغول دعوا باشیم و از فرصت برجام استفاده نکنیم.

اکبریان افزود: دنیای امروز، دنیای فاسد نبوده و دنیای فرصت و ارتباطات است.

وی با بیان اینکه ما باید از دانش فنی دنیا در راستای اهداف خود بهره بگیریم اظهار کرد: این موضوع منافاتی با اعتقادات ما ندارد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنایع کشور به ویژه صنعت خودرو باید به سمت صادرات محوری حرکت کند به گونه‌ای که علاوه بر تامین نیازهای داخل، صادرات نیز صورت گیرد.

ارتباط صنعت و دانشگاه باید توسعه یابد

 فرهادی هم  اظهار کرد: ارتباط بین صنعت و دانشگاه بسیار مهم بوده و باید بیش از پیش ایجاد شده و توسعه یابد.

وزیر علوم با بیان اینکه در این زمینه دوره‌های عملی دانشجویان باید در واحدهای صنعتی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در این زمینه سال گذشته بازنگری در دو روز شده و میزان واحدهای عملی و کارورزی در رشته‌های فنی و مهندسی افزایش یافته است.

او ادامه داد: حدود 800 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی داریم که حدود 96 هزار دانشجوی دکترا بوده و بقیه دانشجوی کارشناسی ارشد هستند.

فرهادی با بیان اینکه سامانه ساعت هفته گذشته رونمایی شد، خاطرنشان کرد: این سامانه مربوط به عرضه و تقاضای پژوهش است. به گونه‌ای که در همین یک هفته گذشته 300 مورد نیازهای بخش‌های مختلف در این سامانه ثبت شده است.

وی ادامه داد: در دو سه سال گذشته بیش از 2000 میلیارد تومان طرح‌های علمی، تحقیقاتی و فناوری در دانشگاه‌ها منعقد شده است.

وزیر علوم تصریح کرد: موضوع پسادکترا در محیط‌های صنعتی مطرح شده که طبق آن دوره‌های یکی، دو ساله تحقیقاتی برای فارغ‌التحصیلان دکترا در زمینه تحقیق در موضوعات خاص برگزار می‌شود.
ایسنا
برچسب ها: برجام ، ایران ، فرصت
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: