bazarnews

کد خبر: ۲۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
مدیر کل ثبت احوال فارس در خصوص مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند گفت:پایان سال 96 کارت‌های ملی بی‌اعتبار می‌شود و مردم باید هر چه سریعتر برای تعویض کارت ملی خود اقدام کنند.
بازار نیوز - علی‌رضا انصاری یکشنبه 5 شهریور در جمع خبرنگاران گفت: فرآیند صدور کارت هوشمند امسال به حداکثر25 روز کاهش یافته است، گفت: ظرفیت ثبت‌نام متقاضیان دریافت کارت هوشمند از 500نفر در روز به 9500 نفر در روز افزایش داده شده است.

وی با بیان اینکه امکان مناسبی برای ثبت‌نامتمام شهروندان استان فارس و دریافت کارت هوشمند فراهم شده است، از مردم درخواستکرد که کار ثبت‌نام را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.


انصاری با بیان اینکه تا پایان سال 1393 تعداد123 هزار و 90 کارت هوشمند در فارس صادر شده بود، گفت: اکنون یک میلیون و 850 هزارنفر از شهروندان یعنی 49.5 درصد جمعیت استان از کارت هوشمند برخوردار هستند.

مدیرکل ثبت احوال فارس با قبول اینکه تا سالگذشته فرآیند صدور و تحویل کارت هوشمند طولانی و زمینه‌ساز عدم تمایل شهروندانبرای دریافت این کارت‌ها بود، گفت: امسال با استقرار ماشین‌آلات و تجهیزات جدید وتمهیدات اندیشیده شده، این فرآیند سرعت گرفته است.
او گفت: تاکنون 96 درصد از کارت‌ها بهمتقاضیانی که ثبت‌نام کرده بودند تحویل شده و فارس در این زمینه اولین استان کشورمحسوب می‌شود؛ البته هنوز یک میلیون و 900 هزار نفر از شهروندان فارس باید برایدریافت کارت هوشمند ثبت‌نام کنند.
انصاری خاطرنشان کرد: مبلغ دریافتی به‌عنوانهزینه صدور کارت هوشمند حدود 29 هزار تومان و هزینه فعال‌سازی آن 2 هزار توماناست.

وی همچنین گفت: از این پس تمهیداتی اندیشیدهشده که در زمان ثبت‌نام برای کارت هوشمند، کارت ملی قدیمی افراد از آنان اخذنخواهد شد.

انصاری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مردمساکن در سایر شهرستان‌ها لزوم مراجعه به مرکز استان برای دریافت کارت هوشمند بودکه با فعال شدن، مراکز نیمه فعال، برای رفع این مشکل تلاش شده است؛ در راستایایجاد تسهلاتی برای مردم ساکن بخش‌های دور از مراکز شهرستان‌ها، تحویل کارت به بخش‌هاواگذار شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال فارس همچنین از آمادگی ایناداره کل برای صدور شناسنامه برای تمام شهدای استان خبر داد و گفت: تاکنون برای 2هزار و 500 شهید سرافراز استان شناسنامه صادر کرده‌ایم؛ اخیرا هم قرارداد صدورشناسنامه برای 5 هزار شهید دیگر منعقد شده و آمادگی داریم که در صورت ارائهاطلاعات لازم، برای 7 هزار شهید دیگر نیز این اقدام را اجرایی کنیم.
انصاری از صدور 230 هزار و 212 جلد شناسنامه مکانیزهدر فارس خبر داد و گفت: تا پیش از این صدور شناسنامه مکانیزه 2 ماه زمان نیاز داشتو به چالشی بزرگ بدل شده بود؛ با تمهیدات اتخاذ شده، فرآیند صدور شناسنامه مکانیزهبه 24 ساعت کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال استان فارس همچنین گفت: استانفارس در سال 93 با 96 درصد ثبت ولادت استان بیست و ششم و در ثبت واقعه فوت با 96.3درصد استان بیست پنجم بود اما در سال 94 با تلاش‌های انجام شده در ثبت ولادت درمهلت قانونی اول و در ثبت واقعه فوت در مهلت قانونی دوم کشور شد.

انصاری گفت: در سال گذشته 99.8 درصد کل ولادت‌هاو 99.77 درصد کل فوت‌ها در مهلت قانونی مشخص شده، ثبت شده است.

مدیر کل ثبت‌احوال فارس با بیان اینکه عمدهموارد مربوط به دیر ثبتی‌های وقایع فوت و تولد مربوط به شهر شیراز است، گفت: بهشهروندان توصیه می‌شود که موارد ولادت 15 روز بعد از وقوع و موارد فوت 10 روز بعداز وقوع باید ثبت شود؛ اگرنه تبعات قانونی خواهد داشت.


خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: