bazarnews

کد خبر: ۲۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
در بازار فروش خودروی ایران که تولیدکنندگان داخلی چندان علاقه ای برای عرضه محصولات خوش ساخت و مقرون به صرفه از خود نشان نمی دهند، خودروهای چینی همچون جک J5 به ناگهان ظهور می کنند و در میان مردم محبوب می شوند.
بازار نیوز - در بازار فروش خودروی ایران که تولیدکنندگان داخلی چندان علاقه ای برای عرضه محصولات خوش ساخت و مقرون به صرفه از خود نشان نمی دهند، خودروهای چینی همچون جک J5 به ناگهان ظهور می کنند و در میان مردم محبوب می شوند. جک J5 چندان برای مردم ایران غریبه نیست.

این خودرو دومین محصول از خانواده JAC محسوب می شود (جی آی سی که در ایران با نام جَک شناخته می شود) که چند سالی است در ایران و در خط تولید کارخانه کرمان موتور قرار گرفته است. این خودروی خوش نام بخش عمده ای از آوازه خود را مدیون خودروهای J3 هاچ بکی است که به بازار عرضه شدند. افزون بر این، طراحی زیبای شرکت پینین فارینا ایتالیا در کنار موتور میتسوبیشی قرار گرفته بر روی جک J5 از دیگر دلایل موفقیت این خودرو محسوب می شوند.

جک J5 در ابتدا با پیشرانه 1.5 لیتری با گیربکس 5 سرعته دستی وارد بازار خودروی ایران شد. این پیشرانه در سال 2011 موفق به دریافت جایزه به عنوان یکی از ده موتور برتر کشور چین شده بود. این موتور با 111 اسب بخار قدرت و گشتاور 146 نیوتن متری امکان رسیدن به سرعت 175 کیلومتر را برای جک J5 فراهم می کرد.

پس از مدت کوتاهی طراحان و مهندسان کرمان موتور که بازار ایران را از یک خودروی اتوماتیک و ارزان قیمت خالی دیدند تصمیم گرفتند نسخه دنده اتوماتیک جک J5 را برای عرضه به بازار ایران انتخاب کنند. در این نسخه، پیشرانه 1.8 لیتری تخت لیسانس میتسوبیشی جایگزین پیشرانه 1.5 لیتری شد تا قدرت این خودرو را به 141 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن را به 165 نیوتن متر افزایش دهد. هم اکنون قیمت جک J5 در این مدل در حدود 64 میلیون تومان است که در طرح های پیش فروش بخش عمده ای از آن به شکل تسهیلات با اقساط دراز مدت در نظر گرفته می شود.

یکی از نکات شاخص جک J5 کپی نبودن طراحی این خودرو است. این خودرو به طور مستقیم توسط شرکت پینین فارینا طراح ده ها مدل فراری نظیر دینو، تستاروسا و چندین مدل از فیات طراحی شده است. از لحاظ امنیتی از موسسه NCAP پنج ستاره دریافت کرده است که با توجه به قیمت جک J5، گواه جذابیت اقتصادی و بی عیب و نقص آن است.

در بخش طراحی داخلی آنچه شما را شگفت زده خواهد کرد فضای باز و جادار ایجاد شده برای سرنشینان جلو و عقب خواهد بود که این ویژگی به لطف فاصله قابل توجه محورهای جلو و عقب حاصل شده است. افزون بر این، در جک J5 اتوماتیک دریچه های تهویه هوا برای سرنشینان عقب نیز نصب شده است. با این وجود استفاده بیش از اندازه از پلاستیک های مشکی پیانو بر روی داشبورد، کنسول میانی و پانل های روی درب ها، دکمه های قدیمی و منسوخ شده سیستم تهویه مطبوع و نورهای پس زمینه نارنجی رنگ که سال های طولانی از عمر آنها می گذرد، موجب شده تا طراحی داخلی جک J5 از جلوه و جذابیت نمای بیرونی برخوردار نباشد.

در هر حال سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو، آینه های برقی با گرم کن، روکش صندلی و فرمان چرم، تنظیم الکتریکی صندلی جلو در 8 حالت، سنسور دنده عقب، آنتن شیشه ای، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، سیستم کنترل باد TPMS، قابلیت روشن شدن خودکار چراغ های جلو، سانروف و فرمان هیدرولیک با امکان تنظیم در دو جهت از جمله امکانات جک J5 محسوب می شوند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: