bazarnews

کد خبر: ۲۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
کمیسیون عالی انتخابات "نظام فدرالی شمال سوریه" اعلام کرد، ۷۲۸ هزار و ۴۵۰ رای دهنده در انتخابات شوراهای محله‌ها که یک انتخابات محلی است، شرکت کردند که اخیرا در سه منطقه تحت نظام فدرالی در شمال سوریه برگزار شد و میزان مشارکت برای انتخاب ۷۴۶۴ رئیس مشترک به ۷۰ درصد رسید.
بازار نیوز-عزالدین فرحان، رئیس مشترک کمیساریای انتخابات در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت: آراء و برگه‌های انتخاباتی نشان می‌دهند ۷۰ درصد از کردهای سوریه در انتخابات شرکت کرده‌اند. به عنوان مثال در اقلیم الجزیره، شمال شرقی کشور  حدود ۴۵۰ هزار رای دهنده از ۵۵۰ هزار تنی که در لیست کمیسیون ثبت نام شده‌اند، آرای خود را وارد صندوق‌های رای کردند.

رئیس مشترک کمیساریای انتخابات تصریح کرد، نیروهای امنیتی داخلی کردها (آسایش) در انتخابات شرکت کردند.

وی گفت: هر کسی که در محله‌ای یا خیابانی زندگی می‌کند و نامش در لیست‌ها ثبت شده، رای داده‌ است. اما نظامیان در این انتخابات مشارکت نکردند.

فرحان افزود: انتخابات به صورت دموکراتیک بدون هیچ گونه حادثه یا موانع قابل ذکری انجام شد و مردم نیز رای دادند زیرا آرای آنها سنگ بنای اصلی در ساخت جامعه منظم و یکپارچه است.

بنا به گفته فوزه الیوسف، رئیس مشترک هیئت اجرایی فدرال شمال سوریه، در اقلیم‌های فدرالی شمال سوریه حدود سه میلیون سوری زندگی می‌کنند که ۵۰ درصد از آنها کرد، ۴۵ درصد عرب و ۵ درصد دیگر سریانی، ترکمان، چرکس‌ و غیره هستند.

ساکنان سوریه در سال ۲۰۱۱، پیش از آغاز درگیری‌های موجود حدود ۲۲ میلیون تن بودند.

این رای گیری برای انتخاب ۷۴۶۴ رئیس مشترک بود که ماموریت ریاست شوراهای محلی و خیابان‌ها را برعهده خواهند داشت که تعداد آن به ۳۷۳۲ یگان می‌رسد تا اداره منطقه بین شهر عفرین (شمال حلب) تا شهرک‌ها و شهرهای الشهباء (در شرق حلب) و نیز شهرهای کوبانی (عین العرب) تل‌ابیض، سلوک و نهایتا دو شهر حسکه و قامشلی در شمال شرق کشور را برعهده بگیرند.

انتخابات در سه مرحله برگزار می‌شود، مرحله اول در ۲۲ ماه جاری میلادی برگزار شد و روسای کمیته‌های محله‌های کوچک انتخاب شدند. انتخابات شوراهای شهرها و روستاها نیز در سوم ماه آینده میلادی (۱۱ مهر) و مرحله نهایی در ۱۹ ژانویه ۲۰۱۸ (۲۹ دی) برای انتخاب شورای ملت‌های دموکراتیک (به منزله پارلمان) برگزار خواهد شد.

نیروهای کرد سوریه در مارس ۲۰۱۶ نظام فدرالی خود در شمال کشور را اعلام کردند.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: