bazarnews

کد خبر: ۲۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
رهبر جریان صدر در واکنش به برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان از دولت عراق خواست که نیروهای نظامی را به حال آماده باش درآورد.
بازار نیوز- مقتدا صدر رهبر جریان صدر بیانیه ای درباره همه پرسی کردستان صادر کرد و از دولت عراق خواست که بر همه منافذ زمینی، هوایی مسلط و از مرزهای حمایت کند.

وی از دولت خواست که نیروهای امنیتی را به حالت آماده باش درآورد.

رهبر جریان صدر خواستار نشست شیعی-سنی فراگیر و در اسرع وقت درباره همه پرسی اقلیم کردستان شد و از کشورهای عربی و اسلامی خواست که نشست فوق العاده در عراق برگزار کنند.

نتیجه همه پرسی کردستان عراق


در این بیانیه آمده است: خواستار نشست شیعی-سنی فراگیر و فوری و سریع هستم زیرا شرایط اقتضا می کند که برخی امور فراموش شود و به مهم پرداخته شود. خواستار نشست علما شیعی و سنی به منظور اتخاذ موضع در این باره هستیم.

مقتدا صدر خواستار نشست کردهای معارض و اقلیت های دیگر به منظور اطلاع از دیدگاه ها و وحدت صفوف آنها شد. وی خواستار نشست کشورهای عربی و اسلامی در عراق یا هر مکان دیگر در این باره به منظور اتخاذ تصمیمات کوبنده در این باره شد.

در بیانیه مقتدا صدر همچنین خواستار نشست با کشورهای همسایه و منطقه تاکید شده و آمده است: نشست با کشورهای همسایه و منطقه ای ضروری است به ویژه که اوضاع برای همه خطرناک است و این باید بدون دخالت در امور داخلی عراق باشد. باید سازمان ملل موضع قاطعی در این باره و توقف دخالت های آمریکا و اسرائیل در این باره اتخاذ کند. دولت عراق باید بر همه منافذ هوایی، زمینی مسلط و از مرزها حمایت به عمل آورد و نیروهای امنیتی در حالت آماده باش درآیند. و این نباید در چارچوب جنگ طایفه ای و نژادی باشد.

مقتدا صدر بیان کرد: اگر برادران کُرد تشکیل کشور کُردی را سودمند می دانند اما تحقق آمال و  خواسته ها بر روی منافع دیگران بنا نمی شود و خواسته بدون حکمت و  منطق و تعقل صاحب آن را به سوی هلاکت می کشاند. من با منطق برادری با همه سخن می گویم و نمی خواهم میان یک طیف و دیگری تفاوتی قائل شوم اما طیف کُردی به ویژه برخی رهبران آن مرتکب اشتباهی شدند که هم به زیان خود آنها و هم به زیان عراق و و حدت و امنیت آن است. من نمی توانم دست بسته باقی بمانم و به وظیفه شرعی و ملی خودم عمل نکنم.

در پایان این بیانیه آمده است: از همه می خواهم که به تعقل و منطق و عمل جدی از بُعد قانون اساسی، قانون، قضایی و پارلمانی روی آورند. خواستار نشست دائمی جلسات پارلمان عراق و کابینه و فرار نکردن از مسئولیت هستم. من آماده هر نشستی که به نفع منافع عمومی باشد هستم.

برچسب ها: عراق ، ارتش ، آماده باش
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: