bazarnews

کد خبر: ۳۰۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲
۱۸۰ نماینده دموکرات آمریکا با ارسال نامه‌ ای از رئیس جمهور کشورشان خواستند در برجام باقی بماند.
بازار نیوز-«تد دویچ» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که پیشتر از مخالفان توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) موسوم به «برجام» بود، اکنون راهبری حرکتی را آغاز کرده است که بر اساس آن قرار است دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به توافق هسته‌ای ایران پایبند باشد و از آن خارج نشود.

در نامه ای که ۱۸۰ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا آن را امضاء کرده و قرار است برای ترامپ ارسال شود، آمده است: برخی از ما رأی مثبت و برخی به توافق هسته‌ای ایران رأی منفی دادیم.

نامه مذکور درادامه می افزاید: با این وجود، ما در این عقیده که اجرای این توافق تا سر حدّ امکان، اهرم فشار بیشتری برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای تسلیحاتی بالقوه ایران فراهم کرده و فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران را کاهش می‌ دهد، متحد هستیم.

در ادامه این نامه آمده است: برجام، توافقی ناقص است؛ اما برای پرداختن به تمهیدات مسأله‌ برانگیزی از جمله بندهای پایان‌ دهنده به محدودیت‌ های هسته‌ای ایران (بند موسوم به غروب آفتاب)، نیاز است تا با شرکای جهانی مان در یک جایگاه بایستیم.

گفتنی است در صورتی که ترامپ عدم پایبندی خود به برجام را در ماه جاری میلادی اعلام کند، کنگره این کشور ۶۰ روز فرصت دارد تا درباره تحریم های تعلیق شده پیشین تصمیم نهائی خود را اعلام نماید.

برچسب ها: برجام ، ترامپ ، دموکرات
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: