bazarnews

کد خبر: ۳۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
تخم مرغ یک غذای کامل است ، این منبع غذایی سال هاست که به دلیل داشتن مواد مغذی استثنایی پایه ثابت سفره مردم در کشورهای مختلف است و مسئولین سلامت جامعه سعی در ترویج استفاده و مصرف آن به شکل های مختلف دارند.
بازار نیوز - علیرغم تمام خواص بی نظیر تخم مرغ متاسفانه در سبد غذایی ایرانی ها توجه کمتری به آن می شود. 

باورهای مبنی بر اینکه این محصول حاوی مقادیری زیادی از کلسترول است کم لطفی نسبت به آن را افزایش داده است، اما تحقیقات علمی اخیر نشان داده که این ماده پروتئینی می‌تواند جایگزین بخشی از گوشت قرمز مصرفی وعده‌های غذایی باشد. 

هر چند قدم های خوبی برای ترویج مصرف تخم مرغ در کشور برداشته شده و ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ با مشارکت بخش خصوصی و دولتی تشکل شده است اما، به نظر می رسد از برنامه و اهداف تعیین شده عقب هستیم و هنوز تخم مرغ جایگاه شایسته خود را در سبد غذایی مردم ایران پیدا نکرده است.

آمارها نشان می دهد مصرف سرانه تخم مرغ در کشور در سال های اخیر افزایش داشته است و به 198 عدد رسیده است اما، هنوز با 250 عددی که ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ مصوب کرده و مناسب دانسته، 52 عدد تخم مرغ فاصله وجود دارد و این امر بازگو کننده آن است که افزایش مصرف این محصول با ارزش در کشور همچنان  نیازمند توجه بیشتری است./
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: