bazarnews

کد خبر: ۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ؛
طحان‌پور گفت: اگر تمام سازمان‌های دولتی هم به این طرح اضافه شوند تغییری در بازار رخ نخواهد داد زیرا باید به سلیقه مردم احترام گذاشت و دست آنها را در خرید باز گذاشت.
بازارنیوز- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در خصوص آخرین وضعیت اعضای این صنف اظهار داشت: با وجود اعلام صدور کارت‌های اعتباری خرید کالا اما هنوز هیچ تغییری در بازار به وجود نیامده است.

محمد طحان‌پور افزود: کارت‌ها توسط بانک‌ها صادر شده اما هنوز کسی آنها را تحویل نگرفته است و تعداد اندکی متقاضی نسبت به اخذ کارت خود اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به اضافه شدن 4 سازمان و نهاد دیگر به افراد مشمول اخذ کارت‌های اعتباری گفت: اگر تمام سازمان‌های دولتی هم به این طرح اضافه شوند تغییری در بازار رخ نخواهد داد زیرا باید به سلیقه مردم احترام گذاشت و دست آنها را در خرید باز گذاشت.

وی ادامه داد: اکنون سامسونگ و ال جی بخشی از تولید داخلی هستند. سرمایه‌گذاری که سامسونگ در بخش تولید لوازم خانگی کرده‌ هیچ شرکتی انجام نداده است. ما به عنوان واسطه میان مردم و تولید کننده بارها شنیدیم که مردم به دنبال ال جی و سامسونگ هستند و باید این برندها هم در ردیف کارخانه‌های تولید کننده ایرانی قرار بگیرد.

طحان پور ادامه داد: کالاهایی که در داخل تولید می‌شود و سبب اشتغال شده باید در طرح خرید اعتباری حضور داشته باشند. ضمن این که  باید به سلیقه مردم احترام گذاشت و اجازه داد خودشان هر برندی را که صلاح می‌دانند خریداری کنند.

وی افزود: با بالا بردن ارزش کارت‌های اعتباری نمی‌توان تحرک لازم را در بازار ایجاد کرد اگر این طرح بازدهی لازم را داشت با همان 6 میلیون تومان اثرگذاری خود را نشان می‌داد.

وی در خصوص اینکه برخی اعتقاد بر این دارند که سامسونگ و ال‌جی مونتاژکار هستند، گفت: در هفته دولت کارخانه جدید سامسونگ افتتاح می‌شود و این کارخانه تبدیل به هاب خاورمیانه می‌شود و کالاهای این شرکت با برچسب ساخت ایران تولید و صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: 170 تریلی ماشین آلات خط تولید وارد کشور شده است که بیشتر آنها ربات هستند و در کیلومتر 14 نصب خواهند شد. مسئولین باید توجه داشته باشند برندی که با تکنولوژی روز دنیا حرکت کند، مورد توجه فروشندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.
ایلنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: