bazarnews

کد خبر: ۳۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
میرگل، درباره عواقب نقض برجام بیان داشت: این کار از نظر عرف اجتماعی، اخلاقی و بین المللی فاقد ارزش است، چون برای تمام دنیا نیز محرز است این گونه رفتار و گفتار ترامپ خیلی تازگی ندارد.
بازار نیوز - احمدمیرگل، استاد دانشگاه پیام نور زاهدان  تهدید برجام توسط ترامپ را بلوف سیاسی دانست و بیان داشت: در حال حاضر تنها آمریکا به دنبال نقض برجام است در حالی که کشورهای دیگر بر ادامه برجام تأکید دارند. به همین دلیل به عقیده بنده آمریکا در عمل خلاف آن چه گفته عمل می کند چون ترامپ به عواقب نقض برجام آشنا است. حتی اگر آمریکا بخواهد برجام را نقض کند فشارهای بین المللی مانع آن می شود. چون یک اقدام نامعقول، غیرآگاهانه، خودخواهانه و یک طرفه است.

میرگل در ادامه سخنان خود با اشاره به این که دولت می خواهد اروپا را شریک تجاری خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: وابستگی به دیگران جز بدهکاری نتیجه ای ندارد. به همین دلیل نگاه دولت باید به درون بوده و از نیرو و توان داخلی بهره ببرد. البته برخی سیاستمداران تلاش می کنند برخی امور را به صورت فراملی عمل کنند به همین دلیل تلاش می کنند با غربی ها ارتباط داشته باشند که این به معنای دست دراز کردن به سمت آن ها نیست. طبیعی است هر کشوری براساس سیاست های بلند و کوتاه مدت خود در برهه از زمان تعامل خود با دیگران را عمیق تر و گسترده کند تا به اهداف خود برسد. دولت نیز با چنین نگاهی است که می خواهد با اروپا ارتباط برقرار کند.

استاد دانشگاه پیام نور زاهدان، اظهارات ترامپ درباره ایران را یک اظهارات نسنجیده برشمرد و افزود: رییس جمهور آمریکا با این سخنان می خواهد یک فضای آشفته و ملتهبی ایجاد کند تا جمهوری اسلامی ایران در این فضا دست به کارهایی بزند که در جهت اهداف او باشد، در حالی که نمی داند ما هیچ گاه تحت تأثیر چنین فضایی قرار نمی گیریم. هر چند ترامپ آب را گل آلود کرده ولی ما معتقدیم مسئولین ایران تحت تأثیر چنین شبه زلزله های گفتاری برای ملت تصمیم نمی گیرند. حتی پس از اظهارات ترامپ، مسئولین و بزرگان سیاسی، دینی، اجتماعی و… ما نشان دادند می دانند این تصمیمات آمریکا براساس غرض و مرض است. موضع گیری مقامات ایران خوب بود ولی درباره واژه غلط خلیج عربی می شد مواضع سخت تر و صریح تر اتخاذ کرد. چون ترامپ با چنین واژه ای تمامیت ارضی ما را زیر سؤال برد.

میرگل، درپایان درباره عواقب نقض برجام بیان داشت: این کار از نظر عرف اجتماعی، اخلاقی و بین المللی فاقد ارزش است، چون برای تمام دنیا نیز محرز است این گونه رفتار و گفتار ترامپ خیلی تازگی ندارد. از سوی دیگر مسلماً مسئولین عالی رتبه نظام تدابیری را اتخاذ کرده اند تا در صورت نقض برجام از این بسته های برنامه ریزی شده استفاده کنند.
 
استاد نیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: