bazarnews

کد خبر: ۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از اقتصاد آمریکا و تقویت احتمال افزایش نرخ بهره موجب شد تا قیمت طلا کاهش یابد.
بازار نیوز -به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از اقتصاد آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی را بیشتر کرده، قیمت طلا پس از کاهش حدودا 2 درصدی در جلسه قبل، امروز نیز افت کرد و به پایین ترین رقم در یک هفته گذشته رسید.

میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا برای دومین ماه متوالی بیش از حد انتظار بود و میزان دستمزدها نیز افزایش یافت و این موجب پیش بینی رشد سریعتر اقتصادی و تقویت احتمال افزایش نرخ بهره شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز تا رقم 1331 دلار و 36 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم از ماه جولای بود، اما بعدا اندکی ترمیم شد و با 0.2 درصد کاهش به 1332 دلار و 80 سنت رسید.

قیمت طلای آمریکا نیز با نیم درصد کاهش به 1338 دلار و 40 سنت رسید.

بارناباس گان، تحلیلگر بازار طلا گفت: «قیمت طلا به طور کامل آمارهای بازار کار آمریکا را در خود هضم کرده است... عناصر بنیادین اقتصاد آمریکا بهبود یافته است. اما ریسک های کاهشی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان ناشناخته است. ابهام دیگر ناشی از آن است که ناظران بازار در انتظار نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.»

تجار و بانک های مهم وال استریت انتظار دارند پس از انتشار آمار مثبت از بازار آمریکا در ماه جولای فدرال رزرو نرخ بهره را در ذسال 2016 افزایش دهد.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با 0.73 درصد افزایش به 980.34 تن رسید.

در میان دیگر فلزات گرانبها، قیمت نقره به نزدیکی پایین ترین رقم 2 هفته گذشته رسید و با 0.3 درصد افت به 19 دلار و 60 سنت رسید. قیمت نقره روز جمعه 3 درصد افت کرده بود.
تسنیم
برچسب ها: طلا ، کاهش ، قیمت ، بازار نیوز ، bazarnews
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: