bazarnews

کد خبر: ۳۶۴۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است : می‌خواهیم دفتر ساف در واشنگتن فعال بماند.
بازار نیوز- وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که می‌خواهد دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن باز بماند و با وجود اینکه احتمال دارد تصمیم دولت به تعطیلی این دفتر منجر شود، اما مذاکرات با مسئولان فلسطینی در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت، قانونی که کنگره تصویب کرد، در پی اظهارات رهبران فلسطینی در مورد دادگاه کیفری بین‌المللی، به رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا اجازه تجدید مجوز دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین که این ماه پایان می‌یابد را نداد.

ناوئرت گفت: این موضوع در دست بررسی است و دفتر این سازمان اکنون باز بوده و فعالیت‌ دارد.

وی افزود: ما در مورد وضعیت این دفتر با مسئولان فلسطینی در ارتباط هستیم، نمی‌خواهم که روزنامه‌نگاران در پوشش خبری خود از این موضوع پیشدستی کنند و اکنون صحبت کردن از تعطیلی این دفتر زود است و ما دوست داریم که آنها بتوانند این دفتر را به شکل فعال حفظ کنند.

تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه‌ای در سایت خبرگزاری وفای فلسطین تعجب شدید خود از اقدام اخیر آمریکا را ابراز داشت.

این خبرگزاری به نقل از ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد، رهبران فلسطینی در مورد فعالیت دفتر سازمان آزادی‌بخش و یا مذاکره درباره توافقنامه صلح با اسرائیل هرگز تسلیم فشارها و امتیازخواهی‌ها نخواهند شد.
منع دیدار مسئولان فلسطینی با مقامات آمریکا

به گفته منابع فلسطینی، در پی تصمیم آمریکا برای عدم تجدید مجوز فعالیت دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور حکمی مسئولان تشکیلات به ویژه وزرا را از دیدار با مسئولان آمریکایی منع کرد.

به گفته یک منبع مسئول، دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با ارسال یادداشتی برای همه ادارات دولتی تاکید کرد، هر گونه نشست و دیداری با هر مسئول آمریکایی صرف نظر از علت آن تا زمانی که واشنگتن رفتار خود را تغییر داده و در تعامل با فلسطین شفاف باشد، ممنوع است.

منابعی مشابه تاکید کردند، در واقع پس از دستور محمود عباس دیدارهای متعددی میان مسئولان فلسطینی و آمریکایی که پیشتر زمان و تاریخ آنها تعیین شده بودند، لغو شدند.

این تحولات در شرایطی است که مسئولان اسرائیلی با بازداشت برخی از رهبران و کادر جنبش فتح در قدس اشغالی این جنبش را تحت فشار گذاشته‌اند.

به گفته منابع فلسطینی دستکم ۱۳ فلسطینی از جمله "حاتم عبد القادر"، عضو شورای انقلابی جنبش فتح، "شادی مطور"، دبیرکل جنبش در قدس و "عصام الخطیب"، مدیر جمعیت قدس در دفتر مرکزی آمار و سرشماری فلسطین بازداشت شدند.

جنبش فتح در بیانیه‌ای اعلام کرد، این بازداشت‌ها و تلاش‌ها برای ترساندن فلسطینی‌ها که اسرائیلی‌ها در قدس آغاز کرده‌اند، نقض حقوق انسانی و طبیعی مردم فلسطین و نهادهای ملی در راستای تلاش برای تخلیه شهر از چهره‌ها و نهادهای برجسته و اصلی است.

یک مسئول فلسطینی در قاهره در گفتگو با روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی اظهار داشت: این نگرانی وجود دارد که روند تشکیل دولت وحدت ملی متوقف شده و یا بحث و بررسی‌ها در مورد آن به تاخیر بیفتد.

وی افزود: در حقیقت پس از اینکه مصر به گروه‌های فلسطینی اطمینان داد که واشنگتن با طرح قاهره که این بار با نظارت و پیگیری عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر دنبال می‌شود، موافق است، بسیاری از فلسطینی‌ها انتظار نداشتند که واشنگتن با توافقنامه آشتی فلسطین مخالفت کند.
ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
0
حرف ترامپ بی ادب دیگرچه اعتباردارد؟
چه کسی دردنیا باور می کند کره شمالی حامی تروریسم است.
دولت بی ادب آمریکا بیشترحمایت را ازتروریسم کرد.
برای نابودی تروریسم باید با آمریکایی ها مقابله کرد.
آمریکا ازسال 2011 تاکنون ازتروریسم برای تغییرحکومت ها استفاده می کند.
آمریکا خودش رئیس اصلی تروریسم بین المللی درمنطقه خاورمیانه وجهان است.
آمریکا پدر واقعی تروریسم درجهان است.
ترامپ سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر درجهان است.
ترامپ سگ هار دبیرکل سازمان ملل درجهان است.
ترامپ: اکنون کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار گرفت
30 آبان 1396 ساعت 8:22
رئیس جمهور آمریکا در سخنانی اعلام کرد: اکنون کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار گرفت.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: اکنون کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار گرفت.

وی که سخنانش از طریق شبکه تلویزیونی «سیاِناِن» در حال پخش بود، ادامه داد: این اقدام باید مدتها پیش به انجام می رسید.

وی بدون اشاره به اقدامات تحریک آمیز واشنگتن در شبه جزیره کره، ادعا کرد: کره شمالی علاوه بر تهدید جهان به واسطه بمبهای هسته ای، این کشور مکرراً از تروریسم بین المللی با روش هائی مانند مبادرت به ترور در خاک کشورهای خارجی حمایت کرده است.

ترامپ افزود: قرار گرفتن کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم، موجب وضع تحریمهای بیشتری علیه پیونگ یانگ، افراد مرتبط با اقدامات این کشور و نیز حمایت از تلاش های حداکثری در راستای منزوی کردن این کشور خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در نطق تلویزیونی خود گفت: در این راستا، وزارت خزانه داری آمریکا فردا تحریم های جدیدی را علیه کره شمالی اعلام می کند و این اقدام را طی ۲ هفته آینده ادامه خواهد داد تا در پایان این مدت بیشترین سطح تهدیدات علیه پیونگ یانگ اعمال گردد.

دونالد ترامپ بی آنکه به زرادخانه اتمی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه اشاره ای داشته باشد، گفت: کره شمالی باید برنامه موشکی و هسته ای خود را خاتمه داده و کلیه حمایت های خود را از تروریسم بین المللی متوقف نماید.
رزمنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
0
آمریکا وناتو همچنان حامی داعش درافغانستان هستند.
آمریکا وناتو داعش را وارد افغانستان کردند.
آمریکا وناتو درافغانستان با داعش همکاری می کنند.

ادعای آمریکا درباره مبارزه با داعش در "افغانستان"
درحالی که نمایندگان افغان و مقامات روسی همواره آمریکا به حمایت از داعش در افغانستان متهم کرده‌اند اما فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در کابل اعلام کرد که داعش در بین مردم این کشور جایگاهی ندارد.

تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

بارها گزارش‌های متعددی از حمایت بالگردهای آمریکایی از گروه تروریستی داعش در افغانستان منتشر شده، اما ژنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در کابل به خبرنگاران گفت نیروهای آمریکایی و ناتو با این گروه تروریستی مبارزه می‌کنند.

نیکلسون در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی گسترش داعش با وجود عملیات‌های نظامی آمریکا در افغانستان، اظهار داشت: گروه داعش جایگاهی در بین مردم افغانستان ندارد، اما به دلیل سربازگیری از «تحریک طالبان پاکستان» و سایر مخالفان مسلح، فعالیت این گروه تروریستی نیز افزایش یافته است.

وی مدعی شد مبارزه با گروه تروریستی داعش در اولویت ماموریت مبارزه با تروریسم نیروهای آمریکایی و ناتو قرار دارد.

این در حالی است که «ماریازاخاروا» سخنگوی وزیرخارجه روسیه چندی قبل گفته بود: نیروهای آمریکایی و ناتو از داعش در افغانستان حمایت و پشتیبانی می‌کنند و در جابه‌جایی این گروه تروریستی توسط بالگرد نقش دارند.

همچنین مقامات محلی افغان، «ظاهر قدیر» نماینده ننگرهار در پارلمان و «حامدکرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان بارها از حمایت گروه تروریستی داعش توسط نیروهای آمریکایی انتقاد کرده‌اند.

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان تصریح کرد درباره استراتژی ترامپ نمی‌تواند در شرایط کنونی جزئیاتی ارائه دهد، اما این استراتژی بر اساس زمان تدوین نشده و به اعمال فشار بر مراکز امن تروریستی تاکید شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این استراتژی نیروهای آمریکایی و ناتو می‌توانند شبکه‌های قاچاق و تولید مواد مخدر مرتبط با مخالفان دولت افغانستان را نیز هدف قرار دهند.

ژنرال نیکلسون مدعی شد: آمریکا و جامعه جهانی متعهد شده‌اند تا به گروه‌های تروریستی و حامیان آنها فشار وارد کنند بنابراین پیام ما به طالبان نیز این است که دست از جنگ بردارند و سلاح خود را بر زمین بگذارند.

وی درباره حمایت برخی از کشورها از طالبان گفت یکی از راه‌ها شکست گروه‌های تروریستی اعمال فشار بر مراکز امن آنها در خارج از مرزهای افغانستان است و در حال حاضر تلاش‌ها برای کسب حمایت پاکستان در این زمینه ادامه دارد.




جنگنده های سعودی با حمایت آمریکا، انگلیس وفرانسه خودروی تابع برنامه جهانی غذا را هدف قرار دادند

چهارشنبه 1 آذر 1396 - 17:07
جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی مورد حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه خودروی تابع برنامه جهانی غذا که در حال توزیع مواد غذایی در میان آوارگان در شهر الصلو در استان تعز بود، هدف قرار دادند.
العالم ـ باخبرنگاران
در این حادثه دو تن از اعضای کادر برنامه جهانی غذا زخمی شدند.

جنگنده های سعودی مورد حمایت آمریکا، انگلیس وفرانسه خودروی تابع برنامه جهانی غذا را هدف قرار دادند

چهارشنبه 1 آذر 1396 - 17:07
جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی با حمایت آمریکا، انگلیس وفرانسه خودروی تابع برنامه جهانی غذا که در حال توزیع مواد غذایی در میان آوارگان در شهر الصلو در استان تعز بود، هدف قرار دادند.
العالم ـ باخبرنگاران
در این حادثه دو تن از اعضای کادر برنامه جهانی غذا زخمی شدند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: