bazarnews

کد خبر: ۳۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازارنیوز:
داریوش اسماعیلی گفت: مطابق ادعای خودروسازان همه قطعات پژو و پراید، تولید داخل هستند و قاعدتا نباید شاهد کمبود قطعات بود.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: داریوش اسماعیلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه افزایش قیمت، مخصوصا برای خودروهای تولید داخل غیر قابل قبول است، به خبرنگار بازارنیوز گفت: مسئولین وزارت صمت و خودرو سازان در جلسات به تولید همه قطعات خودروهایی مثل پراید و پژو در داخل کشور تاکید داشتند. از این رو افزایش قیمت این خودروها به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی با اشاره به وجود 70 هزار خودرو دارای نقص قطعات در پارکینگهای خودروسازان گفت: پیشنهاد دادیم؛ با قیمت بالاتر سریعا برای خرید قطعات تامین اعتبار کرده و  بلافاصله خودروها را به بازار عرضه کنند. در صورت عرضه ، قطعا قیمت خودرو کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم خرامه، سروستان، کوار با رد شایعات احتکار خودرو افزود: مطابق ادعای خودروسازان همه قطعات پژو و پراید، تولید داخل هستند و قاعدتا نباید شاهد کمبود قطعات بود.

وی ادامه داد: البته طبق ادعای خودروسازان برخی شرکتهای داخلی تولیدکننده قطعات خودرو، به بهانه افزایش نرخ دلار، قیمت محصولات را افزایش داده اند؛ که این عامل، باعث افزایش قیمت خودرو گردیده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به وجود مافیا در صنعت خودرو افزود: برخی از سهامداران، با فشار به خودروسازان، آنها را مجبور به افزایش قیمت خودرو می کنند.
اسماعیلی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به کاهش قیمت خودرو گفت: قیمت فعلی خودروهایی همچون پراید، قابل قبول نیست. قیمت معقول برای پراید، حدود 27 میلیون تومان است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: