bazarnews

کد خبر: ۳۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
سرپرست سابق وزارت اقتصاد در گفتگو با بازارنیوز:
صمصامی گفت:بازار کوچه پس کوچه‌ای قاچاق است، چون دولت آن را آزاد نکرده و نرخ و معاملات آن رسمیت ندارد. اگر مردم بدانند ریسک این نوع خرید چقدر بالا است، بازار آزاد دلار فروکش می‌کند.  

گروه بورس،بانک و بیمه بازارنیوز : حسین صمصامی سرپرست اسبق وزارت اقتصاد درباره تاثیر دلارهای تقلبی در خرید و فروش کاذب، به خبرنگار بازار نیوز گفت: وجود دلارهای تقلبی ریسک بازار آزاد کنار خیابان را بیشتر می‌کند، و باعث کاهش رغبت مردم در خرید دلار از کوچه پس کوچه ها می شود. مردم  می‌دانند که اگر از صرافی خرید کنند، مطمئن تر خواهند بود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به عدم عرضه ارز در صرافی های مجاز افزود : اینکه صرافی دلار نمی‌دهد بحث دیگری است، ولی خرید از غیر صرافی‌ها هم ریسک را بالا خواهد برد زیرا در آن بازار هیچ نظارت و قانونی نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی در مورد وجود دلار تقلبی در بازار، تصریح کرد: طبق مصوبه 21/1 بازار کوچه پس کوچه‌ای قاچاق است، چون دولت آن را آزاد نکرده و نرخ و معاملات آن رسمیت ندارد. اگر مردم بدانند ریسک این نوع خرید چقدر بالا است، بازار آزاد دلار فروکش می کند. 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: