bazarnews

کد خبر: ۳۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد:
در نشستی غیر رسمی که بین فولادی‌ها برگزار میشود ان‌ها تصمیم میگیرند ارز را وارد بازار نکنند و دلار را به ۱۲ هزار تومان برسانند انهم زمانی که دلار حدود ۸ هزارتومان بوده است.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز : وضعیت امروز بازار ارز نتیجه یک خیانت سیستماتیک است. اتفاقی نامبارک. برنامه بر این قرار بوده است که دولت ارز حاصل از فروش نفت را وارد بازار نکند و به کالاهای اساسی اختصاص دهد و بخش قابل توجهی از ان را نگهداری کند که تجربه ارزی در دوره تحریم های قبل از برجام تکرار نشود.ارز حاصل از فروش میعانات گازی نیز به واردات داروهای مورد نیاز تعلق بگیرد ; بعلاوه در جهت کمک به دور زدن تحریم های امریکا, بخشی از منابع حاصل از فروش نفت را صرف سرمایه گذاری در کشورهای دیگر کنند.

برای تامین ارز نیز از صادرات استفاده کنند که مهمترین منبع ارزاوری صنایع فولاد و پتروشیمی بوده است. مقرر شد که صنایع فولاد و پتروشیمی از دولت همچنان یارانه تولید دریافت کنند (نرخ خوراک) و محصولات خود را صادر کنند ;برای مثال پتروشیمی ها تنها 15% از ارز را برای خود محفوظ دارند.
اما در نشستی غیر رسمی که بین فولادی ها برگزار میشود انها تصمیم میگیرند ارز را وارد بازار نکنند و دلار را به 12 هزار تومان برسانند انهم زمانی که دلار حدود 8هزارتومان بوده است.درکنار آنها پتروشیمی ها تصمیم میگیرند که با فولادی ها همگام شوند و طرحی را پیشنهاد میکنند که با شاخص بورس نیز بازی کنند و هم بابت رشد شاخص سود ببرند و هم بابت عدم عرضه ارز به بازار.

خودروسازها که وابسته به صنایع فولادی و پتروشیمی ها هستند در جریان قرار میگیرند و بازار را از خودرو خالی کرده و شروع به احتکار میکنند. هدف انها بر اینست که شاخص بورس را به 200هزار برسانند.

سخنرانی های روحانی درمورد عدم ورود ارز پتروشیمی ها و فولادی به کشور به این علت است. با پول ملت صنعت کشور پایه گذاری شده است و حالا اقتصاد مردم در دستان مافیاست.

نام نویسنده: مینا ورشوچی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: