bazarnews

کد خبر: ۳۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت:
مصطفی خسروتاج گفت:استفاده از کارت بازرگانی دیگران در تجارت خارجی تخلف محسوب می شود.

گروه بازرگانی بازارنیوز : به گفته مجتبی خسرو تاج دارندگان کارت بازرگانی به هیچ وجه زیر بار صادرات کالاهای دیگران نروند چرا که این اقدام تبعات زیادی برای آنان به همراه دارد.

وی ادامه داد: طبق قانون صادرات و واردات کشور فعالیت تجارت خارجی نیازمند داشتن کارت بازرگانی است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: طبق معمول کارت بازرگانی برای افرادی صادر می شود که می خواهند خود درگیر کار واردات و صادرات شوند.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از دارندگان کارت بازرگانی در امر واردات و صادرات فعال و تعدادی به دلائل مختلف از کارت خود در امر تجارت خارجی استفاده نمی کنند.

خسروتاج تصریح کرد: بانک مرکزی بیست و یکم شهریور ماه سال جاری دستور العملی مبنی بر پیمان سپاری ارزی در گمرک از سوی صادرکنندگان صادر کرد.

وی توضیح داد: متاسفانه طبق گزارش های دریافتی از بعضی استان های کشور برخی از صادرکنندگان برای اینکه از زیر بار تعهدات ارزی شانه خالی کنند جهت صادرات کالاهای خود از کارت بازرگانی دیگر افراد استفاده می کنند که این گونه رفتارها در آینده هم برای صاحب کالا و کارت دچار مشکل می کند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: استفاده از کارت بازرگانی دیگران در تجارت خارجی تخلف است و دارندگان کارت مزبور به هیچ وجه زیر بار صادرات کالاهای دیگران نروندچرا که تعهدات ارزی از صاحب کالا به صاحب کارت منتقل و بدون شک پاسخگوی این تعهدات نخواهند بود.

وی افزود: مطابق دستورالعمل بانک مرکزی کسی که به تعهدات ارزی خود عمل نکند نه تنها مشمول معافیت های صادراتی و مالیاتی نخواهند شد بلکه بعنوان یک متخلف جهت اعمال مجازات به مجاری قانونی و دستگاه قضایی معرفی می شوند.

 

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: