bazarnews

کد خبر: ۳۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
گزارش میدانی از خیابان فردوسی:
گزارش میدانی خبرنگار بازارنیوز از خیابان فردوسی حکایت از آن دارد که خریداران دیروز بازار ارز امروز فروشنده شده اند.و همه فروشنده هستند و خریدار کم است.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز:قدم زنان از منوچهری به میدان فردوسی رسیدم، همه جا شلوغ بود و جای سوزن انداختن نبود، سه مامور نیروی انتظامی در اطراف میدان قدم می‌زدند. دلال‌ها همانطور که از ماموران فاصله می‌گرفتند، مدام صدا میزدند:

 دلار... یورو...

اینکه ماموران با دلال‌ها برخورد نمی‌کردند برایم عجیب بود، به‌سمت مامور نیروی انتظامی رفتم و علت را جویا شدم، گفتند دستوری مبنی براینکه با دلالان برخورد کنیم به ما نرسیده است.

 

حضور رادیو فرانسه در بازار ارز ایران

در میان جمعیت چشمم به یک خبرنگار خارجی افتاد که با مترجمش مشغول حرف زدن بودند، جلو رفتم و از آن‌ها پرسیدم که اهل کجا هستند، گفتند از رادیوی فرانسه برای مصاحبه گرفتن آمده‌ایم اما نه صرافی‌ها و نه مردم، هیچ کس حاضر به مصاحبه با ما نمی‌شود، درصورتی که کارت خبرنگاری و مجوز هم داریم.

 

خریداران روزهای گذشته ارز، امروز فروشنده شدند/حضور رادیو فرانسه در بازار ارز ایران

نمودار قیمت ارز دوشنبه 9مهر1397

تفاوت قیمت‌ها

حدود ساعت 16:34 بود که از یک دلال‌ قیمت را پرسیدم، که پاسخ داد اکنون خرید دلار 16800 و فروش آن 17300 است، از چند نفر دیگر هم قیمت را جویا شدم، فروششان بین 16900 تا 17350 و خریدشان از 16800 تا 16300 شناور بود.

تعداد فروشنده‌ها و خریداران تقریبا برابر بود ولی خریداران برای خرید رغبت بیشتری داشتند. مثل اینکه پایین آمدن قیمت دلار برای آن‌ها خیلی اهمیت نداشت و ترس از دست دادن سرمایه‌شان را نداشتند.

از چند نفر پرسیدم وضعیت بازار دلار چطور است؟ چرا انقدر شلوغ شده؟ یکی جواب داد دلار در حال سقوط است و مردم برای اینکه سرمایه‌شان از دست نرود، دلارهایشان را می‌فروشند دیگری پاسخ داد نترسید و دلارهایتان را نفروشید، 13 آبان که تحریم‌های جدید شروع شود قیمت دلار به طرز وحشتناکی بالا میرود. در همین حین آقایی سوار بر سوناتا آمد و قصد فروش 10هزاردلار را داشت، همان جا یک دسته صدتایی دلار فروخت و رفت. یک پسر جوان را میان جمعیت دادم می ‌گفت دانشجو است و دیروز 2هزار دلار فروخته و امروز هم فقط 50 دلار برای فروش داشت.

صرافی‌ها شلوغ؛ ولی هم قیمت با دلال ها

تابلوهای صرافی ها روشن بود، فقط دو قیمت را زده بودند، دلار و یورو.. مردم زیادی در صرافی ها رفت و آمد داشتند، قیمت های صرافی‌ها تقریبا برابر با دلال ها بود.

بازار سکه کساد بود

عده‌ای با این تحلیل که قیمت دلار ماه بعد 20هزار تومن می‌شود دلار می‌خریدند و عده‌ای هم از ترس از دست دادن سرمایه‌‍شان سعی در فروش داشتند. اما هیچکس خریدار و فروشنده سکه نبود ..بازار سکه کساد بود.

 

دروغ‌های کانال های تلگرامی

در آخرین لحظات بازگشت از میدان فردوسی بار دیگر قیمت‌ها را چک کردم، صرافی‌ها قیمت های روی تابلو را  کم می‌کردند و دلال‌ها هم قیمت را پایین آورده بودند، اکثرا فروشنده دلار بودند و به ندرت در میان جمعیت خریدار می‌دیدم، برخی کانال های تلگرامی همچنان با قدرت قیمت های پرت و دروغین ارائه می‌دادند تا جو روانی جامعه را خراب کنند.در حالی که دلار روی تابلو صرافی به 14350 رسیده بود کانال های تلگرام قیمت دلار را  16500 اعلام میکردند.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: