bazarnews

کد خبر: ۳۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
اینفوگرافیک/
آمریکا پس از آن که یونسکو دو اثر مربوط به این کشور را از لیست آثار ثبت شده خارج کرد، سال گذشته به همراه اسرائیل از یونسکو خارج شد. این دو اثر عبارت بودند از: پارک ملی مِدا وِرده و پارک ملی یِلو اِستون

گروه کار و تعاون بازارنیوز : امروز یونسکو لیست جدیدی از فهرست آثار ثبت شده در این سازمان را منتشر کرد. این لیست شامل 1092 اثر است که 845 اثر آن فرهنگی، 209 عدد آن طبیعی و 38 اثر، ترکیبی از این دو هستند.

بین همه کشورها ایتالیا با 54 اثر ثبت شده در یونسکو، در رتبه نخست قرار دارد. پس از ایتالیا، چین و اسپانیا به ترتیب با 53 و 47 اثر ثبت شده در رتبه های بعدی قرار دارند.

آمریکا پس از آن که یونسکو دو اثر مربوط به این کشور را از لیست آثار ثبت شده خارج کرد، سال گذشته به همراه اسرائیل از یونسکو خارج شد. این دو اثر عبارت بودند از : پارک ملی مِدا وِرده و پارک ملی یِلو اِستون

ایران نیز با 23 اثر ثبت شده در یونسکو، در رتبه یازدهم قرار دارد. آثار ثبت شده ایران در یونسکو عبارتند از : 

چغازنبیل (۱۹۷۹)، پرسپولیس (۱۹۷۹)، میدان امام- اصفهان (۱۹۷۹)، تخت سلیمان (۲۰۰۳)، پاسارگاد (۲۰۰۴)، مجموعه فرهنگی ارگ بم (۲۰۰۴)، سلطانیه (۲۰۰۵)، بیستون (۲۰۰۶)، مجموعه کلیساهای ارامنه (۲۰۰۸)، سازه های آبی شوشتر (۲۰۰۹)، مجموعه تاریخی بازار تبریز (۲۰۱۰)، خانقاه شیخ صفی الدین اردبیلی (۲۰۱۰)، باغ ایرانی (۲۰۱۱)،  مسجد جامع اصفهان (۲۰۱۲)، گنبد کاووس (۲۰۱۲)، کاخ گلستان (۲۰۱۳)، شهر سوخته (۲۰۱۴)، شوش (۲۰۱۵)، مجموعه فرهنگی میمند (۲۰۱۵)، قنات ایرانی (۲۰۱۶)، کویر لوت (۲۰۱۶) –  اثر طبیعی،  شهر تاریخی یزد (۲۰۱۷)،  مجموعه باستانی ساسانی- فارس (۲۰۱۸)

چرا اسرائیل و آمریکا از یونسکو خارج شدند؟/ایران در رتبه یازدهم آثار ثبت شده در یونسکو

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: