bazarnews

کد خبر: ۳۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:
سید کاظم دلخوش گفت: نظام بانکی ایران با سیستم بانکی سایر نقاط جهان از جهات مختلف بسیار متفاوت است.

گروه بورس،بانک و بیمه بازارنیوز : به گفته سید کاظم دلخوش ، انطباق نظام بانکداری با مسائل اسلامی و شرعی، بحث نرخ سود تسهیلات برای سرمایه گذاری و سپرده گذاری، عدم استقلال بانک مرکزی، معوقات بانکی و بسیاری موارد دیگر از جمله این تفاوت هاست.

وی همچنین اظهار داشت: حساسیتی به لحاظ انطباق نظام بانکی با مسائل اسلامی و شرعی در برخی از کشورهای دنیا وجود ندارد ولی در ایران این حساسیت بسیار بالاست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: بانک مرکزی در تمامی کشورهای جهان دارای استقلال بوده اما در ایران این چنین نیست.

وی ضمن اشاره به اینکه نرخ سود بانکی در ایران نسبت به خیلی از کشور های دنیا بسیار بالاست، افزود: کمر بسیاری از تولیدکنندگان داخلی امروز در زیر بار سنگین نرخ سود تسهیلات بانکی خم شده است.

دلخوش تصریح کرد: جدا از این موارد فرهنگ استفاده از منابع مالی در کشور به لحاظ مدیریتی، ساماندهی، مردمی و نحوه استفاده با دیگر کشورها متفاوت است.

وی در ادامه با اعلام اینکه وضعیت اقتصادی در کشور بهم ریخته است، اظهارداشت: برای اصلاح نظام بانکی باید آرامش در اقتصاد حاکم باشد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تغییر و اصلاح قوانین و مقررات در فواصل زمانی کوتاه را از اشکالات جدی کشور برشمرد و گفت: بروز چنین اتفاقی در مملکت به جهت نوع نیاز مردم و فرهنگ جامعه است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه طرح نظام جامع بانکداری مجلس به دنبال چه هدفی است، اذعان داشت: رفع ابهامات، اشکالات و نواقص سیستم بانکداری حاکم بر کشور و همچنین به روز رسانی قوانین مربوط به این حوزه است.

وی یادآورشد: متاسفانه نظام بانکی ایران امروز در خدمت تولید و سرمایه گذاری نیست و در عین حال سیستم پولی کشور را دچار مشکل کرده است.

 

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: