bazarnews

کد خبر: ۳۹۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران اظهارداشت:
محمد ملک زاده گفت:شوربختانه نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی به موقع از سوی دولت اعلام نمی شود.

گروه کشت‌وصنعت بازارنیوز :  این نرخ طبق قانون باید در موعد مقرر اعلام تا کشاورزان بتوانند با آگاهی و اطلاع کامل در خصوص کشت و کار خود تصمیم گیری کنند.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی طبق قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی مکلف است تا پایان تیرماه هر سال تمامی محصولات کشاورزی مشمول این قانون را بر اساس قیمت تمام شده یعنی هزینه های تولید، ارزش افزوده و افزایش میزان تورم سالیانه نرخ محصولات تعیین و به دولت پیشنهاد دهد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران گفت: دولت هم طبق این قانون مکلف به اینکه تا پایان شهریور ماه هر سال یعنی قبل از آغاز فصل کشت قیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی را اعلام تا تولید کنندگان و کشاورزان بتوانند بر اساس قیمت های اعلامی از سوی دولت با توجه به اجرای الگوی کشت و نیاز کشور اراضی خود را به زیر کشت انواع محصولات ببرند.

وی افزود: متاسفانه این روال در ایران به درستی بر اساس قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی طی نمی شود بلکه همیشه با تاخیر و تعلل همراه است.

ملک زاده تصریح کرد: برای مثال سال گذشته قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی با یک تاخیر هفت ماهه از سوی دولت اعلام شد.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: وزارت جهاد کشاورزی در موعد مقرر به تکلیف قانونی خود عمل می کند اما متاسفانه دولت دراعلام نرخ تعلل و کم توجه است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران اذعان داشت: تعلل و کم توجهی دولت در بحث افزایش قیمت ها و همینطور در مورد اعلام به موقع قیمت ها به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی و تولیدکنندگان در بحث تولید و تامین امنیت غذایی کشور نقش بی بدیلی دارند از اینرو ضرورت ایجاب می کند دولتمردان در این شرایط سخت بیشتر هوای کار فعالان بخش کشاورزی را داشته باشند.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: