bazarnews

کد خبر: ۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به چرایی تصویب لایحه برنامه ششم در این کمیسیون با وجود ایرادات اساسی گفت: کشور نباید برای مدت بیشتری بدون برنامه باقی بماند و تغییرات مورد نظر در صحن علنی و کمیسیون تلفیق در این لایحه اعمال می‌شود.
بازار نیوز - عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: لایحه برنامه ششم توسعه در جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون برنامه و بودجه به تصویب رسید و ادامه بررسیها روی این لایحه در کمیسیون تلفیق برنامه ششم پیگیری می‌شود.

وی افزود، تصویب این لایحه در کمیسیون زمینه‌ای برای تغییرات لایحه برنامه ششم می‌باشد، چرا که این برنامه با اشکالات زیادی مثل لحاظ نکردن اقتصاد مقاومتی، پیش‌بینی غیرواقع‌ بینانه رشد 8درصدی، و تأمین مالی 22درصدی از سرمایه گذاری خارجی مواجه است و رسیدن به این اعداد از لحاظ اقتصادی دشوار است.

مصری تصریح کرد، کمیسیونها می‌توانستند این لایحه را رد کنند، در این صورت تنها زمان از دست می‌رفت و کشور برای مدت بیشتری بدون برنامه باقی می‌ماند که این موضوع مطلوب نیست.

این عضو کمیسون تلفیق برنامه ششم ادامه داد، رویکرد دیگر این بود که با تصویب لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه و ارسال آن به کمیسیون تلفیق زمینه اعمال تغییرات در نقاطی که در برنامه ششم نقص وجود دارد مهیا شود.

نماینده کرمانشاه همچنین در پایان با اشاره به موضوع رأی‌گیری درباره لایحه برنامه ششم گفت: این لایحه با اکثریت آرای نمایندگان در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصویب شد، اما همان‌طور که ذکر شد این تصویب مقدمه‌ای برای لحاظ کردن تغییرات در لایحه برنامه می‌باشد.
تسنیم
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: