bazarnews

کد خبر: ۴۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
نماینده سابق ایران در اوپک مطرح کرد:
محمدعلی خطیبی گفت:امکان صفر شدن صادرات نفت ایران وجود ندارد و دولتمردان آمریکایی نیز به این باور مهم رسیده اند.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز : به گفته خطیبی ، مطابق ادعای آمریکایی ها قرار بر این بود که از امروز یعنی سیزدهم آبان ماه صادرات نفت ایران صفر شود.

وی اظهارداشت: برای تحقق پذیری این هدف تلاش های زیادی از سوی آمریکایی انجام شد که سفر دو وزیر کابینه دولت ترامپ یعنی انرژی و امور خارجه به بیش از ۳۰ کشور خریدار نفت ایران شاهدی صادق بر این مدعاست.

نماینده سابق ایران در اوپک گفت: هدف مسافرت وزیر انرژی و امورخارجه آمریکا به کشورهای مزبور این بود که آنان را مجاب به عدم خرید نفت از ایران کنند ولی هرچه به روز موعد یعنی ۱۳ آبان ماه نزدیک تر شدند به این واقعیت مهم پی بردن که امکان صفر شدن صادرات نفت ایران وجود ندارد.

وی افزود: جدا از این قیمت بنزین این روزها در آمریکا به بالاترین سطح خود در سال های اخیر رسیده است.

خطیبی تصریح کرد: این موارد و مسائل موجب شد آمریکایی ها بر سر یک دو راهی قرار گیرند اگر چنانچه بخواهند برای حذف نفت ایران از بازارهای جهانی فشار زیادی وارد کنند بدون شک کمبود شدیدی در سطح بازار ایجاد و همینطور قیمت ها افزایش خواهد یافت.

وی گفت: آمریکایی ها در ابتدا تحقق دو هدف اول صفر شدن صادرات نفت ایران دوم کاهش قیمت های نفت در سطح بازارهای جهانی بودند ولی بعدها متوجه شدن این دو مقوله با یکدیگر همخوانی نداشته و به عکس هم عمل می کنند.

نماینده سابق ایران در اوپک افزود: آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که اگر بخواهند روی خروج نفت ایران از سطح بازارهای بین المللی اصرار ورزند و تهدیدات خود را ادامه دهند کماکان قیمت های نفت روند افزایشی را طی و حتی امکان دارد به سطح بالاتر از ۱۰۰ دلار نیز برسد.

وی در ادامه یادآور شد: بنابراین بین تحمل قیمت های بالاتر و مجوز دادن به برخی از کشورها مهم وارد کننده نفت ایران راه حل دوم را انتخاب تا کسادی و جهش قیمت ها در بازار ایجاد نشود.

رادیو اقتصاد 

برچسب ها: نفت ، صادرات ، اوپک ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: