bazarnews

کد خبر: ۴۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
سخنگوی سازمان غذا و دارو خبر داد:
کیانوش جهانپور از تولید ۶۷ درصدی ماده اولیه و موثره دارو به همت متخصصان و اندیشمندان داخلی در کشور خبرداد.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز : به گفته جهانپور ، کشور تا قبل از سال ۱۳۹۶ توانسته بود با ۵۴ درصد تولید ماده اولیه و موثره مورد نیاز دارو به سمت خودکفایی حرکت کند.

وی اظهارداشت: خوشبختانه با اتفاقات و حمایت های به عمل آمده و همینطور تلاش های صنعتگران داخلی، اندیشمندان و دانشمندان حوزه های مربوطه با یک رشد جهشی افزون بر ۲۴ درصدی در مدت یک سال و نیم گذشته افزون بر ۶۷ درصد ماده اولیه و موثره مورد نیاز دارو در داخل تولید که شاید یک رکورد کم نظیر حتی در سطح کشورهای هم عرض و ممالک مشابه ایران در سطح بین المللی باشد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: صنعت دارو ایران امروز با شتاب بسیار قابل توجهی حتی نسبت به سایر حوزه های اقتصادی و صنعتی کشور به سمت یک استقلال نسبی و تحقق اقتصاد مقاومتی در حال حرکت است.

وی در ادامه ضمن اشاره به هدف گذاری تولید ۸۰ درصدی مواد اولیه و موثره مورد نیاز صنعت دارویی کشور تا پایان دولت فعلی افزود: بدون شک با تحقق این هدف ایران به یک موقعیت ویژه ای در حوزه تولیددارو به خصوص ماده اولیه و موثره خواهد رسید.

جهانپور یادآورشد: صنعت داروسازی امروزه به عنوان یکی از کلیدی ترین و عظیم ترین صنایع جهان مطرح است و در اختیارداشتن چنین صنعتی به منزله یکی از معیارهای مهم توسعه یافتگی کشورها شناخته می شود.

رادیو اقتصاد

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: