bazarnews

کد خبر: ۴۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
یک تولیدکننده ایرانی در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
 مدیر برند celebon گفت: در دوسال گذشته هر جا می‌گفتیم برند ایرانی هستیم، اجازه فعالیت نمی‌دادند. مغازه‌های همکف دو نبش را به برند‌های معروف دنیا که خیلی هایش اصل هم نبودند می‌دادند.

گروه بازرگانی بازارنیوز: انتشار اخباری در مورد جولان پوشاک قاچاق در سطح شهر تهران و عدم برخورد با فروشندگان پوشاک قاچاق، بهانه ای شد تا با شاهرخ جعفری،  مدیر برند سله بن و مشاور سابق وزیر صنعت معدن و تجارت به گفتگو بپردازیم.

شاهرخ جعفری عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، با اشاره به اینکه وقتی امکان ثبت سفارش وجود ندارد و انتقال ارز هم ممکن نیست، اجناسی که به عنوان نیوکالکشن به فروش می رسند، قاچاق هستند، به خبرنگار بازارنیوز گفت: یکی  از راه های واردات، اظهار نادرست گمرک است اطلاعات وحشتناکی بدست آوردیم که برخی از این افراد چگونه واردات می کنند به طور مثال این اجناس را به مناطق آزاد می‌دهند و به صورت مسافرتی وارد می شود. 

وی ادامه داد: اما برخی دیگر هم هستند که در اصل قاچاقچی هستند. مجوز هم ندارند و قاچاق محرز می کنند. شما می بینید یک برند افزایش قیمت شدید دارد، یعنی مثلا ارز 3 برابر شده، قیمت اجناس 6 برابر شده اما این نباید گمراهتان کند.  چون این برند هنوز جنسش به فروشگاه نرسیده، برای این که فروشگاهش خالی نشود قیمت اجناس را بالا می‌برد وقتی جنس برسد یک تخفیف می گذارد و جنسش را به قیمت قبل می فروشد.

جعفری اظهار داشت: در حال حاضر با قانون کد شناسه کالا و اجرایی شدن آن، سازمان حمایت می‌تواند اجناس را بازرسی کند و به تعزیرات ارجاع دهد. چون کد شناسه کالا روی کالاهایشان نیست و حکم قاچاق دارد. ولی این دوستان چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه فروش بالایی دارند، چهارشنبه صبح این محموله ها وارد فروشگاه می کنند و به سرعت اجناس را می فروشند.

مشاور سابق وزیر صنعت با تاکید بر اینکه اجناس تاناکورا و استوک به عنوان نیوکالکشن فروخته می شود، افزود :اگر یک سفر به شانگهای و تایلند داشته باشید ؛متوجه می شوید که اجناس دقیقا کپی محصولات برندهاست. مثلا برند زارا در یک واحدی در تایلند یا بنگلادش یا ویتانام یا جاهای دیگر سفارش می‌دهد. طبق قوانینش باید کنترل شود و استانداردها را داشته باشد. اگر استاندارها را نداشت زارا جنسی از آن شرکت نمی‌گیرد. مثلا از 1000 تا 100 تا خراب باشد این 100 تا خسارت می‌شود سپس این  اجناس با قیمت‌های خیلی نازل در مزایده‌ها فروخته می‌شود و متأسفانه ایرانی‌ها آن را می خرند وشرکت زارا هم هیچ تاییدیه‌ای به این اجناس هم نمی‌دهد.

 مدیر برند سله بن با اشاره به اینکه صاحبان پاساژها به برندهای ایرانی مغازه نمی دهند، گفت: در دوسال گذشته هر جا می‌گفتیم برند ایرانی هستیم، اجازه فعالیت نمی‌دادند. مغازه‌های همکف دو نبش را به برندهای معروف دنیا که خیلی هایش اصل هم نبودند می دادند و اگر می خواستند به ما جایی بدهند در طبقه چهارم می‌دادند.

جعفری عنوان با اظهار گلایه در خصوص اینکه صاحبین مراکز تجاری برای برند معروف خارجی  چه تسهیلاتی فراهم می کنند اظهار داشت: یک مرکز تجاری برای اینکه کارش راه بیفتد برای برند خارجی طبقه اول دو نبش وهمچنین برایش دکور هم می‌زنند. و بعد از 3 ماه 7درصد از سود را به عنوان اجاره وعده می کنند.

وی با انتقاد شدید از فروش غیرقانونی برند زارا در داخل کشور گفت : زارا نه در ایران بلکه در منطقه خاورمیانه به هرکسی نمایندگی نمی‌دهد و نمایندگی را به یک فرد خارجی می دهد. من صاحب فروشگاه زارا را سالهاست می شناسم. او سالهاست به مردم ایران جنس فیک و قلابی می‌فروشد و من نمی دانم چرا در کنار اسامی مثل سلطان سکه اسم این افراد نمی‌آید.

جعفری در پایان افزود: همه می دانند او در حد و اندازه‌ی زارا نیست که نمایندگی‌اش را بگیرد، نمیدانم این آقا تا چه زمانی می تواند ؛ بدون مجوز جولان دهد و سازمان تعزیرات، سازمان حمایت، سازمان مبارزه با قاچاق تا چه زمانی میخواهند سکوت کنند؟

برچسب ها: پوشاک ، قاچاق ، تولید ملی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: