bazarnews

کد خبر: ۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
سرپرست مرکز ملی فرش ایران؛
در 4 ماهه گذشته ما شاهد افزایش صادرات فرش تا 40 درصد بوده ایم که 27 میلیون دلار آن مربوط به صادرات به آمریکا است.
27 میلیون دلار فرش به آمریکا صادر شد/ افزایش صادرات 40 درصدی فرش دستبافتبازار نیوز- حمید کارگر سرپرست مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: میزان صادرات فرش دستباف در 4 ماهه گذشته حدود 40 درصد افزایش داشته که مبلغ آن به 85 میلیون دلار رسیده و حدود 27 میلیون از این میزان مربوط به صادر فرش به کشور آمریکا است.

وی در خصوص سهم ایران از بازار تجارت جهانی عنوان کرد: جایگاه ایران از این بازار تنها 30 درصد است و کشورهایی همانند ترکیه، پاکستان و نپال جایگاهی بعد از ایران را در این رتبه بندی به خود اختصاص داده اند.

کارگر اظهار داشت: مشتریان فرش دستبافت ایرانی به دو دسته تقسیم می شوند دسته اول کشورهای لبنان، ژاپن، امارات و آمریکا هستند که این محصول را سالها قبل شناخته و مشتری قدیمی ما به شمار می روند؛ علاوه بر آن روسیه، آفریقای جنوبی و برزیل نیز در رده مشتریان جدید جای گرفته اند که توسط نمایشگاه هایی که برگزار کرده ایم با فرش مرغوب دستبافت ایرانی به تازگی آشنا شده اند.

وی تصریح کرد: فرش دستبافت رده های شغلی متنوعی از جمله طراحی، فروشندگی، صادرات و بافندگی را ایجاد کرده اما تعداد مشغولان بخش بافندگی این حوزه یک میلیون نفر می رسد که 700 هزار نفر آنها به صورت فعال و مابقی به صورت تفریحی این کار را انجام  می دهند.

کارگر اظهار داشت: تا کنون اسامی 100 هزار نفر از این بافندگان را جهت پوشش بیمه به سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده ایم اما هنوز بیمه نشده اند زیرا میزان بیمه آنها مبلغ قابل توجهی می شود و دولت در تامین اعتبار آن مشکل دارد؛ امیدواریم با تقسیم مناسب بودجه سال 96 مشکل مربوط به بیمه این افراد برطرف شود.

وی افزود: جهت تامین نیازها و خدمت رسانی به افراد مشغول در این صنف به همکاری وزرات صنعت معدن و تجارت، سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی نیازمند هستیم.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: