bazarnews

کد خبر: ۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
نهاوندیان:
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد واحدهای تولیدی کشور در فاصله سال های 89 تا 91 تعطیل شدند گفت: متاسفانه در گزارش های منتشره از جمله اخبار صدا و سیما نمی گویند که واحدهای تولیدی کشور چه زمانی تعطیل شدند.
بازار نیوز -  محمد نهاوندیان روز یکشنبه در «همایش نقش زنان در اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار» که در شهرری برگزار شد افزود: واحدهای تعطیل با فضایی که پس از برجام با رفع تحریم ها و کاهش هزینه تولید و نیز انتقالات ارزی فراهم شده، در حال بازگشت به مدار تولید هستند. 
وی با انتقاد از برخی سیاه نمایی ها اظهار کرد: با آغاز بکار دولت یازدهم ضریب امید به آینده در جامعه ما رشد کرد اما عده ای با سیاه نمایی و پاشیدن بذر یاس و ناامیدی، می خواهند به امید مردم لطمه بزنند که این افراد دوستان ملت نبوده و با برخی صداهای بیگانه همنوا هستند. 

 افزایش 300 هزار نفری جمعیت شاغلان کشور 
رئیس دفتر رئیس جمهوری در خصوص ارزیابی عملکرد سه ساله دولت تدبیر و امید نیز گفت: دولت یازدهم وظیفه اصولی خود را ایجاد بستر و فرصت سازی برای پیشرفت می داند و معتقد است که نباید همه کارهای عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توسط دولت اجرا و کنترل شود بلکه باید زمینه مشارکت همه مردم از جمله زنان در فعالیت ها ایجاد شود. 
وی اظهار کرد: در سه سال اخیر زمینه ایجاد شغل برای 300 هزار نفر و اضافه شدن آنها به جمعیت شاغلان کشور فراهم شد در حالیکه در دولت های نهم و دهم کمتر از 10 هزار شغل در کشور ایجاد شده است. 

نهاوندیان همچنین افزایش نرخ مشارکت در دولت یازدهم، افزایش رشد اقتصادی کشور از منفی 6 درصد به مثبت 4.4 درصد و رشد 44 درصدی تسهیلات بانکی با پرهیز از اعطای وام های لحظه ای و بی نتیجه را از دیگر بخش های کارنامه موفق دولت دکتر روحانی عنوان کرد. 
نهاوندیان با اشاره به برنامه اقتصاد مقاومتی نیز گفت: متاسفانه عده ای توسعه پویا که در این برنامه به وضوح به آن پرداخته شده را با حرکت دایره وار و درجا زدن اشتباه می گیرند. 
وی افزود: توسعه و رشد پایدار با شعار حاصل نمی شود. 

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: با حاشیه پردازی ها ، انرژی روحی و ذهنی جامعه مصروف به امور بیهوده می شود اما دولت در برنامه توسعه ای خود به دنبال عدالت و کیفیت بهره مندی از امکانات هم هست و در این مسیر نقش زنان و لزوم توجه به آنها در کانون برنامه های دولت یازدهم قرار دارد. 

 توانمندسازی بانوان؛ وظیفه دولت 
نهاوندیان گفت: دولت روحانی پیشرفت را با سیاست استفاده برابر از فرصت ها برای آحاد جامعه از جمله بانوان در نظر دارد و در کنار توجه به حقوق زنان، توانمندسازی آنها را نیز وظیفه خود می داند. 

وی افزود: اکنون در کشور، بانوان از نظر بهره مندی از فرصت های آموزشی در وضعیتی مطلوب قرار دارند و به تمکن علمی دست یافته اند که این مساله از افتخارات جمهوری اسلامی است. 

وی افزود: اینکه در حوزه های خدماتی، تولیدی و پژوهشی شاهد نقش آفرینی بانوان هستیم، نشانه پویایی و پیشرفت جامعه است. 
نهاوندیان تاکید کرد که همانند مذاکرات هسته ای که دولت با گفت و گوی تعاملی موفق شد نتیجه برد - برد را رقم بزند، باید در حوزه بهره مندی از توانایی های زنان در امور کشور نیز چنین رویه ای را با نگاه تعاملی دنبال کنیم. 

نهاوندیان افزود: این تفکر که آحاد جامعه منتظر دستان اقلیتی بنام دولت باشند در نهایت باعث نارضایتی می شود ولی اگر مردم به توانایی های خودشان ایمان بیاورند، آنگاه به رشد پویا و پایدار خواهیم رسید. 

همایش «نقش زنان در اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار» با هدف بررسی چگونگی نقش آفرینی گروه های مختلف بانوان در تحقق شعار سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» با حضور مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان وخانواده، نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری، هاشمی استاندار تهران و جمعی از مدیران و بانوان شهرستان ری در مجتمع فرهنگی ورزشی فاطمه الزهرا(س) واقع در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد. 
در پایان این همایش از بانوان کارآفرین استان تهران تجلیل و قدردانی شد. 
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: