bazarnews

کد خبر: ۵۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
قبادی مطرح کرد؛
قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ماه های گذشته با وجود افزایش واردات گوشت تنظیم بازاری، تفاوت قیمت آن با گوشت تولید داخلی در بازار آزاد سبب تشکیل صف های طولانی در مراکز توزیع شد که در شان مردم نبود.

گروه بازرگانی بازارنیوز : معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با تغییر شیوه توزیع گوشت تنظیم بازاری، اکنون توزیع این محصول در تعاونی های مصرف کارگری و کارمندی و برخی فروشگاههای زنجیره ای سراسر کشور انجام می شود.

قبادی افزود: با مصوبه ستاد تنظیم بازار گوشت تنظیم بازاری در تعاونی های مصرف از جمله اسکان، اسکاد، فرهنگیان، بازنشستگان، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیز برخی فروشگاههای زنجیره ای به دست جامعه هدف می رسد.
وی درباره حضور تعدادی از قصابان مقابل این وزارتخانه در اعتراض به توزیع نشدن گوشت تنظیم بازاری بین این صنف اظهار داشت: این افراد خواستار دریافت سهم گوشت تنظیم بازاری بودند اما با توجه به تغییر شیوه توزیع این محصول، توصیه می شود گوشت مورد نیاز را از کشتارگاه تهیه کنند.
قبادی یاد آور شد: در ماه های گذشته با وجود افزایش واردات گوشت تنظیم بازاری، تفاوت قیمت آن با گوشت تولید داخلی در بازار آزاد سبب تشکیل صف های طولانی در مراکز توزیع شد که در شان مردم نبود.
این مقام مسئول ادامه داد: با تغییر شیوه توزیع، سهمیه گوشت دولتی قصابی‌هایی که تا چند روز پیش اقدام به دریافت سهمیه و توزیع آن بین مردم می‌کردند قطع شد که اعتراض آنان را به دنبال داشت.
قبادی یادآور شد: با وجود آنکه واردات گوشت قرمز در حجم زیاد انجام شده بود و بخشی از آن نیز در اختیار قصابان نیز قرار می گرفت، اما اکنون این سهمیه قطع شده است.
به گزارش ایرنا، صبح امروز برخی از قصابان پایتخت در اعتراض به تغییر روند توزیع گوشت تنظیم بازاری، در مقابل ساختمان «شهید نادری» وزارت صنعت، معدن و تجارت واقع در بلوار کشاورز تجمع کردند و خواستار توزیع گوشت تنظیم بازاری توسط این صنف شدند.
حذف سهمیه قصابان از گوشت دولتی و تنظیم بازاری منجر به اعتراض این فعالان صنفی شده است؛ آنان مدعی اند «دولت از چند سال گذشته به منظور تنظیم بازار اقدام به عرضه گوشت بین اتحادیه ها و نیز فروشگاه ها کرده اما از روز گذشته توزیع این گوشت برای قصابی ها متوقف و تنها در برخی فروشگاه های زنجیره ای انجام می شود».
این افراد که تعداد آنها بیش از 40 نفر تخمین زده می شد، 2 روز پیش نیز در این محل تجمع کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان وزارت صنعت شده بودند.
یکی از این افراد که خود را نماینده قصابان معرفی می کرد به ایرنا گفت: افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، گوشت تنظیم بازاری را به عرصه ای برای رانت خواران تبدیل کرده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: