bazarnews

کد خبر: ۵۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
اهمیت زبان محلی بر هیچکس پوشیده نیست ، حفظ میراث اجدادی همواره در طول تاریخ دقدقه بسیاری از انسانهایی بوده که در دوره مربوطه میزیستند.

اهمیت زبان محلی بر هیچکس پوشیده نیست ، حفظ میراث اجدادی همواره در طول تاریخ دقدقه بسیاری از انسانهایی بوده که در دوره مربوطه میزیستند.

کشور ما ایران هم به لطف نژادهای گوناگون و آب و هوای مختلف سکونتی دارای گویش ها و لهجه های مختلف میباشد که یکی از شیرین ترین و رایجترین آنها زیبان محلی مازندرانی یا مازنی است که تنها در کشور ایران تکلم میشود.

هر شخص باید برای حفظ این گنجینه گرانبها و پشتوانه فرهنگی تلاش کند ما هم به نوبه خود در وبسایت دانلود آهنگ سویل موزیک کوشش کرده ایم تا بتوانیم خدمت کوچکی به این زبان زیبا و دلنشین با پخش آهنگ هایی با این گویش انجام داده باشیم.

در این ساعت تصمیم گرفتیم سه خواننده محبوب زبان مازندرانی را به شما معرفی کنیم تا آثار آنها را دریافت کنید و گوش دهید و لذت ببرید

اولین خواننده مورد نظر ما آقای بهزاد صفایی است که در سویل موزیک آرشیو کاملی از آثار او موجود است و محبوبترین اهنگهای او شامل آهنگ جان دلبر / محبوب / یادش بخیر و کد خدای شهر است.

قسمتتی از متن آهنگ شنیدنی جان دلبر از خواننده بهزاد صفایی:

جان دلبر! امشو چه روزی نبونه ♭♫♬♬
هیچکی مه دلسوز نبونه مثال دیروز نبونه ♭♫♬♬
جان دلبر شاه بیمه کنیز بیمه مگه ته عزیز نهیمه ♭♫♬♬
امه خشکه کیله روی او کفته یار تاریک خنه روزی سو کفنه ♬
امه کوچه روزی عروسی هم بونه هرکسی ره دل بندنی یک روزی شونه♬♬

خواننده بعدی که معرفی خواهیم کرد آقای وحید مرادی است که معروفترین و بهترین آهنگ های او عبارتند از: وارشی هوا - یل یل میدون - نا مسلمون - کیش و مات - خنجر یار - کچیک دل و چوب خدا و ....

قسمتی از متن موزیک کچیک دل:

خدایا می سختی های زندگی ره زیاد نکن ♬♪♪
خدا اون زجرهایی که بکشیمه ره تو یاد نکن ♬♪♪
با رنج و با یه سختی و بلا بومه ای خدا ♬♪♪
دست آخر شی دلی جا هم جدا بومه ای خدا ♬♪♪
خدایا کچیک دل من سختی ها ره زیاد نکن ♬♪♪

و اما خواننده دوست داشتنی مازندران جناب آقای محمد اسمعلی را خدمت شما معرفی میکنیم که با آهنگ های دریا و کبوتر بسیار نزد طرفداران محبوب گشته که امیدواریم با دریافت آثار او و اشتراک گذاری آثار از او حمایت کنید تا کارهای بیشتری را آماده کرده تا در لحظات خوب زندگیتان از شنیدن آنها لذت ببرید.

در آخر یاد آور میشویم رسانه اینترنتی سویل موزیک / sevilmusic.com یک پرتال مجاز موسیقی ثبت شده در سامانه پایگاههای اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که شما به همراه خانواده خود در هر سنی میتوانید با خیال آسوده از مطالب منتشر شده در آن استفاده کنید و لذت ببرید.

 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: