bazarnews

کد خبر: ۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
جهانگیری در جلسه اقتصاد مقاومتی استان بوشهر:
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: به محض اعلام خطا در بانک دی دولت تصمیم گرفت مدیر آن را برکنار کند. دولت در پیگیری حقوق مردم کوتاه نخواهد آمد. در مباحث مطرح شده درباره فساد در شهرداری هم سریعاً پیگیری کرده و از نهادهای مرتبط نظیر وزیر کشور گزارش خواسته‌ایم.
بازار نیوز -  اسحاق جهانگیری ظهر امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری استان بوشهر که با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار شد، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر، افزود: همه این موفقیت ها در حوزه هسته ای نشان می دهد که فشارها و تحریم ها علیه ملت ایران برای این بوده است که مردم به مسئولین کشور فشار بیاورند اما ملت ایران در پایداری و استقامت خوش درخشیدند. 

جهانگیری با یادآوری دستاوردهای هسته ای و برجام گفت: البته ما بد عهدی طرف مقابل را می شناسیم اما این توانمندی در مقامات جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که با پیگیری های مداوم آنها را به اجرای تعهدات وادار کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اعتماد مردم به دولت را سرمایه ای اجتماعی ارزیابی و بر حفظ این سرمایه تاکید کرد و گفت: اگر اقتصاد ایران از کاهش قیمت نفت کمتر تحت تاثیر قرار گرفت به دلیل مدیریت خوب بود که جزئی از سرمایه اجتماعی محسوب می شود.

جهانگیری سپس با اشاره به موضوع حقوق های مدیران دولتی گفت: قبول داریم که برخی از پرداخت ها ناعادلانه بود و دولت با جدیت با این موضوع برخورد کرد و ضمن فعال کردن شورای حقوق و دستمزد و احیای سازمان امور اداری استخدامی کشور منافذ این پرداخت های ناعادلانه را مسدود کرد. 

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: تعداد کمی از مدیران کشور یعنی کمتر از 2 درصد کسانی بودند که حقوق نامتعارف دریافت می کردند و قوه مجریه تنها قوه ای بود که در این پرداخت ها وارد میدان شد و برخورد کرد اما نباید به خاطر این 2 درصد 98 درصد مدیران کشور احساس کنند که با آنها برخورد می شود. 

وی ادامه داد: اتخاذ تصمیمات مدیریتی شجاعت می خواهد و نباید با برخوردهای نادرست شجاعت تصمیم گیری را از مدیران سلب کرد البته در کشور دغدغه نسبت به فساد سیستمی کاملا درست است. 

جهانگیری در ادامه افزود: وقتی می گوییم در گذشته تخلف و فساد بوده معنایش این نیست که امروز دیگر تخلفی وجود ندارد اما وقتی فسادی به گوش دولتمردان می رسد سریع واکنش نشان می دهیم و برای هیچ کس در مبارزه با فساد خط قرمز قائل نیستیم. 

رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت:‌ وقتی در مبارزه با فساد گفتیم که این فرد دوست و هم خط من است و برای برخورد با او خط قرمز قائل شویم آن وقت فساد سیستمی خواهد شد. 

جهانگیری افزود: هم در موضوع حقوق ها و هم در مباحث مطرح شده درباره فساد در شهرداری سریعاً پیگیری کرده و از نهادهای مرتبط نظیر وزیر کشور گزارش خواستم و از دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد موضوعات را پیگیری می کنم و از تخلفات گذشت نخواهیم کرد و گزارش ها را به رهبر معظم انقلاب خواهیم داد و در دولت نیز پیگیری خواهیم کرد.

وی به بانک دی اشاره کرد و گفت: به محض اعلام خطا در این بانک دولت تصمیم گرفت مدیر آن را برکنار کند. دولت در پیگیری حقوق مردم کوتاه نخواهد آمد و در مسئله صندوق فرهنگیان نیز که متعلق به صدها هزار نفر از فرهنگیان کشور است اگر کسی تخلفی کرده باید با آن برخورد شود. دولت و نهادهای کشور باید به مردم اطمینان بدهند که نسبت به مفاسد حساسیت دارند و با آنها برخورد خواهند کرد.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: